Apple Music

Det är min telefon som köptes ny. Sedan byttes den på garantin av Apple, jag såg kartongen, men inte hur den såg ut inne i kartongen. Apple butiken öppnade kartongen och gav mig telefonen i handen. Kan de gett mig en begagnad telefon?

Sedan ska denna telefon vandra vidare till sonen när min 12 Pro kommer. Som jag tolkar texten kan han då inte lägga in sitt Apple ID på den inom 90 dagarsgränsen?

Ja du kan ha fått en begagnad/refurbished.

Precis så det är dumt att aktivera AM då om du alla fall tänker att ge bort den

1 gillning

Väntar till nya telefonen kommer. Tack för hjälpen!

2 gillningar

En kul grej med Apple Music är att de har ett öppet api. Det gör att vem som helst kan bygga en musikapp. Så gillar man inte den officiella så kan man alltid ladda ner nån annan. Man måste alltid ha en prenumeration på Apple Music

Jag lyssnar oftast på hela album så nu testar jag en klient som är fokuserad på album. https://apps.apple.com/se/app/albums-album-focused-player/id1469948986?l=en

Marc Barrowclift har recenserat ett gäng här. Third Annual iOS Music Player Showcase

5 gillningar

Intressant! Det ska jag leka lite med när tid finns! :thinking:

1 gillning

Här är en till som är värd att kolla på.

3 gillningar

Har den senaste veckan börjat få en hel del notiser när nya artister jag lyssnar på släpper nytt material. Något som inte direkt funkat innan. :thinking:

Före du installerade betan också? Jag har aldrig fått någon notis om sådant.

Edit:

Hittade denna. :flushed:

Fick innan också.

Jag har haft det påslaget i många år men väldigt sällan fått någon notis. Men nu har jag fått typ varje dag senaste två veckorna.
Nu använder jag visserligen MusicHarbor till att tracka ny musik men trevligt att få det direkt i Apple Music.

Jag kör inte beta. Ännu…

2 gillningar

Under eventet i veckan så var det ju lite nyheter om Music och då spellistor.
Federico Viticci har grävt bland alla dessa och skapat en Shortcut.

4 gillningar

Självklart skapade han en shortcut. :slightly_smiling_face:

Något att ha?

Det beror nog på hur picky och vilken musiksmak du har. Sådan här spellistor är sällan något för mig. :man_shrugging:
Sedan är ju dessa lite annorlunda eftersom dom skall spegla känslor. Så får nog ge det en chans innan jag säger bu eller bä. Men jag är skeptisk. :joy:
Men alltid intressant med en Shortcut.

Jag får notiser från AM när en ny låt släpps utav artister som jag lyssnar på osv.

Dottern ville välja låt på min Apple Music… då skulle hon skoja lite och valde mamma nu ljudbok och sen bamse ljudbok.
Nu när jag spelar musik så efter någon låt så väljer den in någon av dessa ljudböcker och börjar spela upp.
Hur får jag bort dessa från historiken?

Jag kan bara välja föreslå färre av den här:

Det går inte att rensa historiken. Det är olika konton (familjedelning) som gäller.

Fortsätt spela så kommer du inte att se dem längre. Senast spelade går inte att bläddra så långt bakåt i.

1 gillning

Jag har använt AM ett tag och igår sa vi upp spotify duo och tog AM familj istället.
Men ett ”problem” nu blir att man måste väl välja rätt Apple enhet för att få ett specifikt konto. Exempelvis kan väl inte dottern (smidigt) spela musik på min iPhone men på hennes konto?

Funderar också på hur exempelvis sonos-appen kommer fungera. Om sambon börjar spela via den och så går jag in i den och ändrar låt (båda via AM menyn) blir det då mitt eller hennes konto musiken spelas från?

Nu när jag gick in i sonos-appen fick jag detta meddelandet med hennes namn:


Vad innebär det att ”omauktorisera” ?

Fick inget i min historik när vi använde Sonos men det var å andra sidan bara jag som använde appen. De andra i familjen använde AirPlay.

1 gillning