Apple Music

Jag har aldrig provat AM då jag har använt Spotify. Jag kör nu IOS 13 beta och AM ser riktigt nice ut.

En fråga: kan man lista alla nya releaser för t ex hip hop i AM? Dvs lista på senaste album?

Ny musik är svårt att hitta I AM tycker jag, största grejen till att jag inte kör det.

Bläddra > Genrer > Hiphop/Rap > Nya utgåvor

1 gillning

Jag tycker tvärtom. Får betydligt bättre förslag med musik för mig från AM än Spotify. Lämnade spotify för tre månader sedan

1 gillning

Nu var ju inte det saken gällde utan “nya utgåvor” den musik som du får i spellistan “Ny musik” är nödvändigtvis inte ny musik. Dvs nyligen släppt.

Även lättare att hitta ny musik än på Spotify :grimacing:

Längst ner i fliken “För dig” listas nya utgåvor

2 gillningar

Så där ser jag alla de senaste albumen som släppts eller bara enstaka?

bild

Funkar detta? Det här saknar jag något enormt på Spotify. Notiser då de artister man följer släpper nytt.

Vad menar du med “alla” egentligen? Alla i hela världen? Du tror inte den listan skulle bli gigantisk. Jag tolkar listan att den visar en blandning av nya utgåvor av artister jag följer/har i mitt bibliotek och markerat “gilla” samt tips till mig. Så med andra ord ett mish mash av ny musik

2 gillningar

Precis, det skulle bli tusentals album varje vecka. Går inte att överblicka med något smidigt gränssnitt. Man får helt enkelt ha koll på artister och skivbolag som man gillar. Finns många sajter som skriver om musik man kan följa också.

1 gillning

Jag får notiser när artister som jag följer släpper nytt i AM

3 gillningar

Jag använder för närvarande Apple Music och får mail när artister jag följde på Spotify släpper något nytt :stuck_out_tongue:

1 gillning

Kollade lite mer på det här nu, jag får notiser för de artister som jag följde på Apple Music Connect. Men det la ju Apple ner förra året, sedan dess vet jag inte hur man följer nya artister på AM.

Fan också.

Du gillar dem. Man kan gilla låtar, album och artister. Och ogilla givetvis :slight_smile:

Här kunde man tidigare följa artister.


Räcker det då med att jag älskar en av Paul Cauthens låtar för att få en notis när hela albumet kommer 6 sept.?

Jag är säker på att det räcker med att gilla eller lägga till i biblioteket för att få notis. Sen hur träffsäkert det är är en annan sak.

2 gillningar

Till er om som tvos 13 betan? Kan ni spela upp låtar?

Jag trycker på en låt men den vägrar spela upp. Låten startar inte ens.

Endast Beats 1 funkar.

Fungerar för mig

1 gillning