Apple Music

Mycke konstigt . Trycker jag på en låt så händer inget.

Visst fan låter AM bättre än Spotify? Lyssnat och jämfört under kvällen och jag tycker AM har bättre ljudkvalite.

Apple Music är alltid 256kbps. Medan Spotify kan vara Low (24 kbit/s), Normal (96 kbit/s), High (160 kbit/s), Very High (320 kbit/s) och det väljer du själv i mobilen.

3 gillningar

Jag upplever det så med, sen om det är inbillning eller ej skiter jag i, upplevelsen är det viktiga :speak_no_evil:

AM på en HomePod låter riktigt riktigt bra.

Det här är jävla nice men bör jag vara orolig för inbränning på min OLED?

Ja om du lyssnar på samma skiva flera timmar i streck varje dag :slight_smile:

1 gillning

Alltså den byter ju låtar och färg hela tiden så borde nog ej vara problem. Men är rädd ändå :slight_smile:

Rädsla finns inte, fråga @Thor

Haha, va?! Rädsla finns väl ändå? Det är en av våra grundkänslor… lyssnar du och Marcus aldrig när jag pratar?

Uhm, Thor finns inte!!

Jag vill minnas att jag får ett tag sedan kunde se alla musikdokumentärer och musikfilmer (konsertfilmer) på Apple Music på ett och samma ställe. Nu kan jag inte hitta tillbaka till samma funktion igen. Har den listan försvunnit?

Ligger på samma ställe som förut. Bläddra - Musikvideo

Jag ser nya musikvideor i olika genrer, men jag ser inte musikdokumentärer eller konsertfilmer.

Det är alltså inte bara jag.

Curiously, the old link to view Apple Music’s “TV & Movies” has disappeared entirely. There doesn’t appear to be a way to navigate to Apple’s exclusive music documentaries anymore from within the app unless you know the exact name and search for it.

Aha det är flyttat till appen AppleTV

Nu finns la Apple Music på webben också? Bra för oss som inte gillar iTunes eller sitter på Linux.

Lyfter en gammal tråd. Tänker att det inte bara är jag som funderar på AM nu när ONE kommit.

Tänkte först testa AM gratis i en månad men fick upp det här:


Vad betyder det där? Jag har inget mer Apple ID. Och enhet i detta fall, är det min telefon? För telefonen är såklart kopplad till mitt enda Apple ID.

Är det en begagnad telefon som du fått eller köpt? Isåfall har förra ägaren inte tagit bort kopplingen till sitt Apple-ID.
Detta fick jag erfara när jag köpte en begagnad iMac och det var bara vackert att vänta dom dagarna. Apple supporten kunde inte hjälpa.

Men som jag tolkar texten skall du trycka på överför och det skall fungera. Bara det att du inte kan byta till ett annat Apple-ID och få det att fungera