Apple Music

Man kan ha olika Music konton i Sonos-appen på olika enheter.
Det är ju samma med Spotify om jag minns rätt.
När du säger att dottern vill spela från din telefon. Då är det ju tyvärr ditt konto hon spelar ifrån.
Så varje person får använda sin egen enhet och spela på sina inloggade konton.
Tror inte man kan ha flera olika konton i Sonos och switcha mellan dom utan att logga in och ut.
Vet inte om du blev klokare.
Hemma hos oss använder vi knappt Sonos-appen utan Airplay till dom olika enheterna. Vi kör både Sonos och HomePod.

Vet inte om du blev klokare…

2 gillningar

Tack för de snabba svaren. Det enkla är som ni skriver att använda AirPlay. Det gör jag oftast men sambon använder oftare sonos-appen. Så om jag fortsätter med AirPlay och det är sambons konto i sonos-appen så borde det inte bli några problem.

1 gillning

Får man fråga varför dottern ska spelar musik från sitt konto men på din enhet? Har hon ingen egen enhet?

Jo hon har både en iPad och en äldre iPhone. Men hon är bara sju så hon har inte något mobilabonnemang på telefonen så hon brukar inte ha den med sig.
Sen när vi åker bil så brukar det vara min eller sambons telefon som är uppkopplade till bilen och då blir det omständigt att koppla in andra enheter.
Hemma kan vi såklart använda våra egna respektive enheter.

Ok förstår

1 gillning

Dela internet från din telefon till hennes när ni är ute. Det kanske också funkar!?

Min dotter är 8år och jag skaffade Halebop Mini för då 99kr/mån. Billigt att slippa krångel :wink:

Absolut det är så vi brukar göra på längre sträckor. Men när man bara ska en kortare runda så brukar det bli min eller sambons mobil som används.

Vi har Tre och då kan man lägga till en familjemedlem för 99kr/mån. Det har vi tänkt göra när hon börjar gå till/från skolan (som en morot att börja med det).

Bra tips alla :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Från sajten:
image

Apple Music har nu hela 100 miljoner låtar i sitt bibliotek.

Det är tjugoett år efter att iTunes och den första iPoden som Apple-enheter nu håller 100 000 gånger fler låtar än de 1000 låtarna den första iPoden kunde lagra skriver Apple.

Mer musik än du kan lyssna på under en livstid, eller flera liv. Mer musik än någon annan plattform. Helt enkelt den största musiksamlingen, oavsett format, någonsin.

Med så många låtar slår Apple ett slag för sina mänskligt kurerade spellistor och Apple Music Today där det går att få läsa mer om låtarna och historien bakom dem.

Via: Apple

 

1 gillning

Från sajten:
image

För alla Apple Music-prenumeranter som äger en Xbox så går det nu att ladda ner musiktjänsten till spelkonsolen.

Appen till Microsofts spelkonsoler påminner om Apple Music på Apple TV. De flesta musiktjänster har funnits till Xbox ganska länge men nu är det äntligen dags för Apple Music.

Apple Music is now available on Xbox consoles pic.twitter.com/LoH6UH5Ycz

— Tom Warren (@tomwarren) October 12, 2022

Det går att spela musik från appen samtidigt som du spelar ditt favoritspel. Du kan ladda ner Apple Music här till Xbox Series s, Xbox Series X och Xbox One.

Via: Macrumors

Kanske lite sen men upptäckte nu att spellistan Replay 2023 finns tillgänglig för dom som kör Music.

1 gillning

Har börjat få in musik min fru spelar under Senast spelade och kan inte komma på hur den kommer in där. Kollat igenom alla högtalare hemma och ingen är inställd på att spela på mitt konto.

Bjud hem @xms67 så hör du snart Pärleporten i högtalarna. :joy:

2 gillningar

Någon åkte i en Saab fram och tillbaka och spelade den varvat med U2 i området under sommaren.

2 gillningar

Så länge det är Jailbirds som spelar är det ok :grin:

Vad gör man inte för att glädja sina vänner..:sunglasses:

1 gillning

Eilert är den enda rätta!

2 gillningar

Han är ju så dålig att det gör ont. :tired_face:

Har haft AM sedan det kom.

Tog en paus och testade Spotify igen sedan november. Har lite svårt att bestämma mig för vilken tjänst jag ska fortsätta med.

Fick några månader gratis via Shazam så tecknade AM igen nu. Och såg att alla mina spellistor sedan 2015 är borta. Vad är det för trams? Ska man inte kunna pausa tjänsten utan att bli av med hela sin historik?

Nu blev valet väldigt enkelt.