Apple Music kommer med något nytt, snart

Ofasen, men tack nu sparade jag 395:-

Jag har en och skall prova själv när det är dags.

3 gillningar

Om inte Dennis hade lagt till den biten så hade jag kunnat säga att det är för att det troligtvis är en DAC i kabeln

Får se om Apple kanske byter bort aac som codec för bluetooth nu då. Tvivlar dock på att man gör det.

Och med största sannolikhet en ADC också för att hantera mikrofonsignalen. Den är så tunn att jag skulle vara förvånad om den klarade mer än en CD-skivas kvalitet.

Jag har surfat fram under kvällen och tycker mig inte hitta säkra uppgifter på vad som gäller för AirPods Max kopplade via kabel. Det blandas och ges friskt, folk har otroligt svårt att isolera frågeställningarna. Ta bara Micah Singeleton på Twitter där han säger att Apples ligtningkabel inte fungerar för att köra losseless. Nää, det har väl ingen seriös människa trott(även om nätet fylls av folk som trott att de skulle kunna köra lossless via BT)?

Folk är, som sagt, på tok för dåliga på att isolera rätt frågeställningar. Frågan som ska ställas är enkel, “går det att få lossless i AirPods Max?” Sättet det går till på är i detta steg ointressant, det är ett ja eller nej på den frågan man måste få fram. Är svaret ja, det går - då är nästa fråga “Hur?”
Dragonflys DAC med rätt Applekabel är i min bok inte bortskrivet ännu. Jag säger inte att jag vet, bara att nätet inte ger några svar ännu. Sedan är det som @Esse skriver att folk påstår att de inte får in lossless från Tidal i AirPods Max intressant- men hur har de kopplat? Vilka kablar och vilken DAC?

Fullt stöd i HomePod mini?

Det beror på vad du menar med “fullt”? Men lossless har jag fattat att den klarar. Men AirPlay 2 klarar inte de högsta nivåerna.

Tänker på Atmos.

Inte enligt Macrumors så kommer varken vanliga HomePod eller Mini stödja loseless

De som skulle satsa ordentligt på Mini nu…

Men jag skulle inte ta vad som skrivs på Macrumors som 100% sanning innan det har släppts och konfirmerats

Jag har iofs till 99% fokat på AirPods Max och vad som skrivs där är ju häpnadsväckande. Både direkt okunnigt och med klar brist på att ”läsa igenom” olika ”journalister/tyckare/experter” kommentarer.

The Verge har också fått bekräftat från Apple att de inte hanterar Alac från Apple Music.

De bekräftar också att AirPods Max inte stöds @xms67. Men nästa fråga är EXAKT vad är det för ljud som vi får efter dubbel-konverteringen mellan digitalt och audio. Det är ju fortfarande en hög bitrate. Detta får vi inget svar på även denna gången och vi bör testa det själva.

Ser fram emot blindtester. @Marcus_Attefors: Kan inte du och @Sevis styra upp något som när ni testade högtalare?

1 gillning

Se där! Inte ens kabeln till AirPods Max hjälper alltså.

Hur är det med lossless över AirPlay 2?

Om detta språkar vi i dagens podd!

2 gillningar

Så när går det att lyssna på Lossless? Vilket antiklimax. :joy:

1 gillning

Via iPhonens högtalare :smile: :rofl:

2 gillningar