Apple höjer priserna på underhållningstjänster

Från sajten:
image

Apple höjer priserna för Apple TV+ och övriga underhållningstjänster runt om i världen.

Apple har under dagen meddelat att de höjer priserna för Apple TV+, Apple Arcade och Apple News+. Marknaderna som höjningen sker i är USA, Storbritannien och i delar av Europa. Några av abonnemangen ökar även i Sverige vilket går att läsa längre ner under uppdatering.

Höjningen i USA är en ökning med 2 till 3 dollar i månaden för de olika tjänsterna. Inga priser ändras för iCloud, Apple Music eller Fitness+. Men Apple TV+ går från 6,99 dollar till 9,99 dollar i månaden, Apple Arcade från 4,99 till 6,99 dollar i månaden och Apple News+ från 9,99 dollar till 12,99 dollar i månaden. Även Apple One-prenumerationerna ökar med mellan 3 till 5 dollar mer i månaden.

UPPDATERING

Priserna har även justeras i Sverige för Apple TV+ som går från 89 till 99 kronor i månaden. Apple One Personligt höjs från 199 till 215 kronor i månaden och Apple One Familj höjs från 249 till 279 kronor i månaden.

Tack för tipset Bubblan-medlemmar ❤️

Via: Macrumors

 

 

 

Icloud har ju redan höjts sedan någon månad eller två...

Nästan så att man funderar på att fixa egna cloudtjänster på en nas.

2 gillningar

Kan bara hålla med dig!

Spotify är dock en tjänst jag aldrig kan vara utan... Men den pröjsar syrran för :rofl:

1 gillning

Apple TV+ höjs från 89 till 99 per månad. Men de övriga verkar oförändrade?


https://www.apple.com/se/apple-one/

2 gillningar

Inte så längesen dom höjde priset för Apple One och iCloud. Är det ett halvår sedan?:thinking:

2tb gick ju från 89:- till 129:- då det begav sig.

Jag betalar 199:- för Apple One. Så den höjs nu igen till 215:-

1 gillning

200 är högsta för mig känns det som…. Kanske ska säga upp det och bara köra på Music då…

4 månader sen.

1 gillning

Tack för tipsen här :heart:.
Såg även att mitt Apple One Familj höjs med 30 kronor.

Samma här. Känns som att alla tjänster höjer lite nu och frågan är när de når smärtgränsen?

Tycker snarare alla cloud-grejer inte ens hängt med i inflationen?

Apple Music t.ex. släpptes 2015 för 99 kr / mån. Nu slutet av 2023 kostar det 119 kr / mån.
Där har vi 8 års inflation plus världens sämsta valutautveckling.

1 gillning

För min egen är 215:- fortfarande billigt för både all världens musik och serier/filmer som har grymt hög kvalité. Vi tittar mest på TV+ och Netflix här hemma.
Sa precis upp Disney+ tillfälligt för vi inte tittat så mycket på den tjänsten.

1 gillning

Nu kom höjningen, 215:- för Apple One dras den 25/12 i mitt fall.