Apple tokhöjer priserna på iCloud-lagring

Från sajten:
image

Samtliga lagringsnivåer på Apples molnlagring höjs med ungefär 25 procent.

Inte nog med allt annat som blir dyrare när kronan fortsätter att tappa i värde utan nu höjs även iCloud – rejält. 50 gigabyte går från 9 kronor i månaden till 12 kronor, 200 gigabyte går från 29 kronor till 39 kronor. Apples dyraste alternativ med 2 terabyte höjs från 89 kronor till 129 kronor.

Apple har höjt i flera länder och nu blev det även dags för lilla Sverige. Prenumerationer för Apple One och Apple TV+ är än så länge oförändrat.

Källa: Apple.

TV+ höjdes från 1 dec 22, så den klarar sig nog ett tag till utan höjningar.

1 gillning

Dom höjdes ju för några månader sedan så blir nog ingen höjning där på ett tag.

Men från 89 till 129 var ganska saftigt.

De borde slängt in en tb till med det priset.

2 gillningar

Ja, 1TB har varit perfekt. Vi som sitter med 450gb familjedelning hade gärna sett 1TB som alternativ

1 gillning

Tror det var 3 TB för 129 kr (istället för 2 TB) som @marcus_attefors avsåg. :wink:

2 gillningar

Korrekt :sweat_smile:

Oj, vilken höjning! Man orkar ju inte flytta från iCloud så det är väl bara att casha upp. :-1:

Nästan 50% höjning för mitt 2TB abonnemang. Är det galet att tro att iPhone 15 Pro (inte Max) kommer starta på 20k? Galet!

Inte bara orkar utan det blir ett jävla meck. Man får trösta sig med hur bra det fungerar.

2 gillningar

Ja, tror tyvärr på en jätte höjning på iPhone 15 Pro i höst och Watch. Kronan är ju helt kass i värde nu. :-1:

1 gillning

Ja märklig strategi att höja ”bara för att”. Lagring borde ju snarare bli billigare med tiden?! Rimligare hade ju varit att höja 2Tb till 99 kanske på sin höjd och introducera 3TB för 129.

Men de har säkert analyserat situationen noga och räknar med att merparten inte orkar/har möjlighet att gå ner en tier utan istället knyter näven i fickan :neutral_face:

1 gillning

Jag får på månadsbasis gå in och rensa för jag slår i taket på 2TB. Hade gärna sett en högre tier och 129 spänn för 3TB hade känts rimligt.

Lagring blir billigare med tiden men svenska kronan blir svagare och svagare ännu snabbare.

Jag vill ha euro!

1 gillning

Då blev iCloud dyrare än Onedrive med 365 och betydligt dyrare än 2TB Google One

1 gillning

Nya priser i 12 länder.

Nu kom mailet

Hoppas de väntar med höjningen till jul. :joy::joy:

Den minsta höjningen är 33% (9kr => 12kr) sen är höjningen i tur och ordning 34% och 45%. För en gångs skull är rubriken kraftigt underdriven :wink:

3 gillningar

Fast du spenderar ju mer pengar på vaniljsås än vad du lägger på prylar ändå :joy:
För övrigt börjar det bli dyrt med prenumeration på iCloud nu, men känner att det inte finns så många andra smidiga alternativ. Är väl insyltad i iCloud.