Apple Arcade ”luktar död” – spelutvecklare är missnöjda med tjänsten

Från sajten:
image

Speltjänsten Apple Arcade som lanserades 2019, har fått kritik från flera spelutvecklare som tror att tjänsten kan läggas ner.

Enligt en artikel från mobilegamer.biz har Apple sänkt ersättningen till utvecklarna och varit otydliga med hur den beräknas. Apple har också fokuserat på mer familjevänliga spel med kända varumärken och avbrutit flera andra projekt. Vissa utvecklare har haft en positiv relation med Apple, medan andra har känt sig illa behandlade eller ignorerade.

Apple Arcade har inte fått samma genomslag som Apple TV+ och Apple Music och det är oklart hur länge Apple orkar hålla liv i en tjänst som ”luktar död”. Finns det någon annan tjänst som du skulle önska att Apple erbjöd istället?

Läs mer:

Håller med – det var kul en lite stund men behövs väldigt mycket fler spel för att vara attraktivt.

Åttaåringen spelar många av spelen på Apple Arcade.

Har inte spelat sedan:

Jag spelar Bloons td 6 en hel del hahah

Har det någonsin levt? Barnbarnen ratar Arcade rejält.

1 gillning

När Transformers Arena flyttade ut och blev Free 2 Play så blev det ingen mer Arcade.

Vi har det genom Apple One men använder det ganska lite. Barnen gillar dock tex Crossy Castle och det är faktiskt väldigt sköj då du kan vara upp till fyra lokala spelare när man kör det på Apple TV. Kör även en del Horizon Chase 2 som oxå stödjer local multiplayer.

Hade vi varit Apple Music-människor så hade Apple One inklusive Arcade varit ett sunt val.

Lol. Ja Apple Music är ingen höjdare men jag har nog lite självplågande tendenser och försöker köra det. T.o.m. så pass illa att jag kör det på min Windows-dator på jobbet och det är inte det lättaste, riktig buggfest :sweat_smile:

Hade det några månader men det hade behövts ett större utbud för att vara intressant. För min del får de gärna lägga ned det och ha ett större utbud av spel du köper istället.