Apple AirTag kan komma att laddas trådlöst

@MarcusThunborg då du är lyrisk över detta så har du Tile eller motsvarande idag och tänker byta till Air tags när de kommer?

Jag har Tile idag och är megalyrisk! Tile är värdelöst ur den aspekten att knappt några har dem.

1 gillning

Intressant :slightly_smiling_face:
Var använder du dem mest till

Pingar mest Apple TV fjärren hemma faktiskt :slight_smile:

Nej har inte tile men när tile kom var jag sugen på att köpa tills jag insåg att hela världen behövde tile för att det skulle vara användbart.

Tack :slightly_smiling_face:
Nyckelskåp
Mobil och fjärrkontroll plats både i köket och ovanvåningen har löst det hela. Men med det mesta genom Chromecast så har man alltid en mobil som fjärr nära :slightly_smiling_face:

Intressant, skall läsa vid tillfälle :slightly_smiling_face:

1 gillning

Där har ju Apple mycket större genomslagskraft det håller jag med om

J ja vet men inte från Apple o den heter inte airtag :relaxed:

Du har inga småbarn hemma?

Jodå
Du menar jag skulle tagga dem?

Nej, mera att de brukar “slarva bort” saker. Bara för att du har ordning och lägger fjärrkontrollen på en speciell plats kan den hamna någon helt annanstans senare…

1 gillning

Hade Samsuck uppfunnit AirTag så skulle det låta på annat sätt :rofl:

1 gillning

Läser du vad du själv skriver :thinking:
Det finns en uppsjö av BT trackers redan uppfunna och det ryktas om att Apple kommer att släppa en variant
Svaret på ditt påstående är NEJ precis som jag inte ger mycket för deras Google Home / Homepod kopia med Bixby

I och för sig men vi är väl ordentliga familjen :wink:
Det är mest vantar och mössor som försvinner ett tag innan man hittar dem på skolan och det kanske AirTag kan råda bot på

Du pratar mycket om hur ordentlig du och din familj är men tanken måste väl ha slätt dig att det finns behov för dessa AirTag för övriga världen? :sweat_smile:
Jag menar världen har väl visslar efter nyckelknippan i 30 år? :grin:
Den produkten hade inte existerat om världen vore lika duktig som du :wink:
bild

2 gillningar

Det finns säkert ett behov bara att vi började diskutera hur stort. Intro filmen för Tile var väldigt krystad i mina ögon. Men det är ju klart att man vet ju aldrig i framtiden :slightly_smiling_face:

Med tanke på att “alla” iPhones hjälper till utan någon speciell app, så tror jag att intresset kommer att vara mycket stort. De kommer att sälja som smör…

1 gillning

En liten detalj som är olöslig är att man skulle vilja få ett meddelande om vilken iPhone som senast var nära den borttappade prylen… Eller går det att lösa, vill man kunna spåra dessa prylar måste man acceptera att man blir “synlig”? Men då faller väl användandet kraftigt…