Apple AirTag kan komma att laddas trådlöst

Från sajten:
image

Apples efterlängtade brickor som ska bli sättet vi hittar allt borttappat ryktas komma med ännu en funktion.

Ryktet kommer från Mac Otakara som historiskt sett varit bra på att förutse vad Apple har på gång. Mac Otakara påstår att Apples AirTiles ska kunna laddas trådlöst på samma sätt som Apple Watch. Ryktet fortsätter med att brickorna kommer vara vattentäta vilket gör det mer rimligt att brickorna då inte har några portar utan enbart laddas trådlöst.

Via: iDownloadblog

Källa: Mac Otakara

2 gillningar

Vad är detta bra för rent allmänt?

AirTiles eller att de kan laddas trådlöst?

Jag hoppas ju verkligen att en laddning håller länge annars lär den där taggen vara nollad den dag jag slarvar bort nycklarna…

1 gillning

Så sant så sant.
Jag tänker mig att brickorna ligger i dvala fram tills dess att du markera den som borttappad. Då skickas en distress signal ut från alla världens iPhone.som aktiverar den borttappade brickan

1 gillning

AirTiles
Är det att gömma i ungarnas ryggsäck för kontroll freaks eller hunden

Det blir ett perfekt övervakningsverktyg för Apple och iOS-användare. :laughing:

“If users are unable to find an item, they can place the attached tag into a “Lost Mode.” Then, if another iPhone user comes across the lost item, they will be able to view contact info for the item’s owner and contact them by phone or text message. Perhaps the stranger will be alerted with a Find My notification on their iPhone when they have found a lost item. The item’s owner will also be notified.”

Med den lösningen känns den fullständigt ointressant.

Det är en av funktionerna som sägs komma. Annars är det väl vanlig BT/BLE som liknande produkter redan har.

Jag tror snarare det blir ett alternativ om ens det.
Däremot tror jag att den kommer utnyttja iOS enheter för att skicka vidare information om vart det försvunna föremålet är till ägaren, utan att någon annan får ta del av det.

Ja eller nycklarna.
Kontrollfreaks och tankspridda är den tänkt för.
Eller ja om du någonsin förlagt eller blivit bestulen på nåt kan det ju vara tänkt för dig med. :wink:

1 gillning

Blir aldrig av med saker så då slipper jag fundera mer :slightly_smiling_face:

1 gillning

Nej men finns väl 8 miljarder sorters människor därute.
Räcker att hitta en typ av produkt som passar tillräckligt många för att tjäna miljarder :blush:

3 gillningar

Nä det verkar helt klart onödigt.

Just nu 57 procent rabatt :slightly_smiling_face:

https://www.modemedia.se/product/itag-bluetooth-nyckelhittare

Beror ju helt på hur den fungerar, är den självständig eller tar hjälp av kringvandrande android-lurar är det ju en toppen-deal.

Jag har ingen aning
Här ett helt gäng
Vad skulle vara skillnaden på Apples motsvarighet förutom ett Äpple på taggen

Att när någon med en iPhone går förbi din tappade tagg får du en notis var den finns.

Okej och det gör den mindre och billigare än de som redan finns på marknaden?