Inte bara det, ett GDPR-problem kommer säkert in i bilden också. Kommer slå av denna funktion så fort det kommer i iOS, om man får slå av det, annars får man göra något annat…
Det kommer för användaren inte gå att se vilken iPhone som skickade datan och därför blir det heller aldrig aktuellt med GDPR.
Och att man godkänner dess funktion när man startar upp telefonen första gången.
Vi kan hoppas men jag tror faktiskt att apple kommer låta det där hända osynligt i bakgrunden eftersom ingen personlig information skickas.
Man behöver ju inte vet vilken iPhone som såg taggen utan bara koordinaterna.
Allt hänger ju på hur nära man får angivet
10 meter när så kan man ju ändå leta sig fördärvad
Då tror jag mer på sista position där den var kopplad till mobilen. Men det förutsätter att man har mobilen med sig. Oavsett så är jag tveksam till ett massivt behov. Ville jag tracka något lite större hade jag nog köpt en spåra GPS tracker
Vet vi om den som är nära kommer att se att den är nära eller skickas bara typ koordinater till ägaren av den borttappade prylen?
Jag tänkte att den som är nära får en notis. Den personen kan du hjälpsamt plocka upp prylen. Eller tjuvaktigt plocka upp prylen…
Det tänkte jag med på 
Men det finns väl inga tjuvaktiga iPhone ägare bara från andra märken, nu skrev jag det först 
Haha, jag funderade om jag skulle skriva några rader om alla ärliga iPhoneägare…

Självklart kommer inte den telefon som pingar den borttappade enheten se de på sin , bara den som har satt den i ”lost” läge !
Behöver inte vara närmare än tio meter. Sista biten hittar du med din egna telefon.
En GPS tracker är inte så exakt heller. Där kan det fela på flera meter då antennen i dem är små och är det i stan så stör byggnader positioneringen.
Okej intressant