E-sim ska man alltid ha tycker jag till klockan! Är en sån liten peng!
Ja men fördelarna? Drar väl bara mer batteri för inget?
Inga, noll, obefintliga. Det enda du behöver eSIM i klockan till är för att kunna prata i telefon när du är ute utan telefon, det har hänt mig ungefär noll gånger senaste 10 åren att jag gått utanför dörren utan telefonen, större risk att jag går ut utan klockan. Enda situationen jag skulle kunna tänka mig att det kan vara av nytta är om du är ute och springer och absolut inte vill ha med dig telefonen av oklar anledning. Lite cyniskt synsätt kanske men ja.
Har haft användning av det 5 gånger kanske på 5 år, skulle aldrig skaffa det privat utan får det via jobbet.
Hade det funkat att internetdela från klockan till macen, så hade det varit en nobrainer, men nu är ju nyttan ungefär noll. Jag kan också få det gratis till jobbabonnemanget, men ser absolut ingen anledning att ha det. För det första, ringer aldrig någon på mitt jobbnummer, för det andra, så skulle jag ändå aldrig använda det. För det tredje drar det mer batteri.
Exakt. Inte en chans man går ut utan telefonen.
Agree 100%
Aldrig saknat e-sim. Skulle jag ha e-sim och börja lägga telefonen hemma vid aktivitet x och y så skulle jag snart glömma den vid z, å ä och ö också..![]()
Haft e-sim till klockan i flera år, perfekt vid löpning för var ska man annars ha mobilen? I handen? Nej, inte en chans att jag bär magväska eller fodral på armen.
Behöver internet till Spotify och det är inte helt ovanligt att man får något samtal. Även i simhallen där det är mobilförbud är det bra att kunna nås om något viktigt händer.
Vid löpning var enda gången jag saknade e-sim. Lämnade alltid mobilen hemma istället för att kånka.
Men har levt helt utan klockan nu sedan två månader. Kommer nog att sakna podd i lurarna när jag börjar springa igen ute till våren.
Alternativt om jag köper något bättre att ha mobilen i.
Hur gör ni med era bilar? Stenskott och allmänt slitage på lack och glas på en betydligt dyrare vara.
Använd grejerna och händer saker så händer saker.
Klart det drar mer batteri när man utan telefonen! Men fördelarna är ju att kunna lämna telefonen hemma när man känner för det!
Jag älskar det när jag tränar! Både gym och löpning!
Just i mitt fall nu är ju kameran berörd av skada, dem andra skadorna ser jag som patina! Dem bryr jag mig inte om!
Apple beslut på min telefon:
jag får en ny! ![]()
![]()
gött !
Yeah!
Dock enda sättet att göra det på är via hemsidan! Dem byter inte ut enheter i butiken!
Skojar du? Ska du vara utan telefon i x dagar? Är det så avslutar jag mitt Apple care.
Kan jag inte köra dit och få den utbytt direkt är det dåligt.
Man får den via expressbud hem först, sen byter jag lur och skickar in den gamla!
så blir jag aldrig utan!
Chattar med Apple nu som skickar en ny direkt!
En liten nackdel är att man måste betala för en till lur, pengar man får tillbaka direkt! 890kr behöver jag betala!