Jag har min mappad till en liten meny.
AOD har man igång bara för att det är snyggt! ![]()
![]()
En långtidsrecension av Air modellen:
Nu har det gått lite mer än en månad sedan iPhone 17 Pro-serien lanserades, och vi har klämt och känt ordentligt på den. Årets modeller fick en helt ny baksida med en platå för optiken, och dessutom kom den i en läckert orange färg. Vi fick även en helt ny selfiekamera med en större och fyrkantig sensor, vilket ger oss en rad fördelar när vi fotar. Utöver detta är det mer RAM, bättre optik även på bakkamerorna och ännu högre zoom än tidigare.

Detta är bara ett axplock av det som är nytt, och i videon ovan går vi igenom om det är värt att byta upp sig från 16 Pro-serien. Vi ställer optiken på prov under flera resor och benar ut vad vi gillar och vad vi inte gillar.
Recension: Apple iPhone 17 Pro
Fördelar
- Den nya designen älskar vi
- En kraftfull insida som gör iPhone blixtsnabb
- Nu med 256GB lagring som standard!
- Går att skapa riktigt snyggt material med nya optiken
Nackdelar
- Apple Intelligence och Siri släpar efter
- Vi vill ha mer kontroll i kamera-appen
- Går inte att spela in i ProRes med inbyggda lagringen
Detaljer
Tillverkare: Apple
Produkt: iPhone 17 Pro
Processor: A19 Pro Bionic
Skärm: 6,3″ Super Retina XDR-skärm
Uppdateringsfrekvens: 120Hz
IP-klass: IP68
Kamera (baksida):48MP Fusion-kamerasystem, huvudkamera, ultravidvinkel och tele
Pris: Från 14 983 kronor
Sammanfattning
iPhone 17 Pro är en fantastisk telefon på nästan alla sätt. Den har en ny design på baksidan, vilket verkligen är välkommet och den förbättrade optiken både på fram- och baksidan av telefonen är helt klart ett lyft. De nya färgerna är riktigt läckra, och att telefonen har högre ljusstyrka är även det ett plus. Det enda som egentligen gör att detta inte blir full pott är att Apple Intelligence, och framför allt Siri, fortfarande gör oss besvikna. Och med en så kraftfull kamera hade vi velat se en kraftfullare kameraapp och kanske lite fler kontroller för hur AI hjälper oss med fotandet. Men på det stora hela så är iPhone 17 Pro en förbannat trevlig telefon.
Betyg: 9 / 10
Nu råkade jag visst bli med en Iphone 17 Pro Max? ![]()
Jag skulle ju ha min 15 PM ett år till var det tänkt. Skulle säga upp mitt abonnemang hos tre och flytta till Vimla i ett år, brukar göra det och ungdomarnas abonnemang ligger där. Då fick jag en deal som var för bra för att inte ta. Speciellt som den blev bättre när jag inte hade bestämt mig helt och hållet.
Så nu kommer det en blå PM inom några dagar. Jag gillar orange mer, men frun har en Orange och ville inte att vi sak ha likadana för att inte förväxla dem…
Nu ska det jagas skal
iPhone 17 Pro Max skal – NUDIENT
Tipsar om Nudient ![]()
Jag kan rekommendera Apples TechWoven om du inte letar de supertunna. Är det ett tunt så säger jag också Nudient, Thin Case.
Supertunt vill jag nog inte ha. Har haft Nudient någon gång, men tycker att så pass tunt så skyddar det nog inte så värst mot en tappad telefon. Men kan ha fel såklart. Vet att mitt Nudeintskal jag hade gick sönder efter tappat luren en gång, så ja den funka, men sen var det bara o kasta skalet.
Ska kolla på TechWoven. Dyra säkert. Frun har ett Beats skal med snöre, den är riktigt nice.
Sen minns att jag såg i en råd några skal som såg ut som retro tröjor eller nåt? Pitaka, eller vad de hette?
Luren blev ganska bra pris på 504 i månaden i 24 månader. En “öppnad” enhet, ej använd såna som har utnyttjat sin ångerrätt. och bytt färg typ.
Pitaka
Tunt och lite för hårt och halkigt för min smak, men ändå inom användbart.
TechWoven
Riktigt fint. Jag gillar känslan, men rejält. Inte tjockt men inte tunt.
Nuident
Ett riktigt bra skal, tunt men inte halt.
Så min kompromiss blir att varva TechWoven med Nuident. Men... Jag tycker telefonen är så himla skön utan skal, så efter att ha köpt tre dyra(?) skal så kör jag naket..![]()
![]()
JAg såg lite hastigt på Techwoven, Den lila verkar snygg på bild och er ut att även passa med en blå telefon. Set det skalet irl?
Jag gillar också köra utan skal, men gör det mest hemma kring.. JAg har så lätt att tappa luren. Gör det ofta,- Kanske för att jag har mindre händer, eller är slarvig. Jag kanske borde ha vanliga Pro men vill ha Max för skärmstorleken.
blev nästan sugen på en vanlig Pro efter @Marcus_Attefors video recension häromdagen
Är faktiskt fortfarande lika nöjd med liten Pro. Så skönt att komma åt överallt på skärmen och den ligger bättre i handen med tycker jag.
Nej, jag har inte sett någon annan färg än den blå jag har. Jag får erkänna att jag också verkar tappa telefonen ofta om man läser här inne där vissa aldrig verkar tappa den. Men känslan i den rena telefonen är underbar. 17-modellernas känsla är bättre än på många många år.
You get what you pay for, oh wait. ![]()
Som en Mumsbulle.
Japp!!! Men nu slipper man vara rädd om skiten mer!
Tur man har Apple care+, så man kan slänga den i marken och få en ny snabbt med express! ![]()
Beställde en lila Techwoven nu. Sen funderar jag på Nomad Modern leather case i horween brun
Blev lite sugen på denna när jag såg den https://www.nudient.se/cdn/shop/files/00-001-0125-0190_3_d31cf147-a836-46c3-a8e7-d05d76804725.jpg?v=1758715756
Typ lilaish men passar med blåa telefonen.
Funderar på om brunt läder funkar med blå telefon…![]()
Fasen vad trist. Hm får mig än mer vilja använda skal, trots jag föredrar utan,. Apple care räddar väl inte en från smårepor
Kände på en vanlig PRO idag, och blir sugen, men vet i fasen om jag vågar ändra på vinnande koncept.
Tycker ofta saker är för smått på telefonen ändå idag.så får nog vara så med PRO MAx som kommer inorgon
Skulle jag skaffa läderskal skulle jag köpa det där. Däremot är jag inte så het på det där vågiga.
Hade Nomad läder på min 15PRO, riktigt bra kavlité.
Som jag sagt tidigare, en naken iPhone tappar man för eller senare.