Allt om iPhone 17-serien

Batteritiden var avgörande för mig! Klarade inte batteriet på den vanliga 17 PRO! Så byte till Max! Använder mobilen för mycket på jobbet hela dagarna!

Jag klarar mig gott med en PRO har runt 70% batteri kvar efter jobb. Men jag är ju egen företagare så jag kan ju varken skenbajsa eller surfa satan på arbetstid. :joy::joy:

Jag har 59% kvar nu och har använt mobilen typ hela dagen känns det som… så nu är jag nöjd! :grinning_face_with_smiling_eyes: Sen jag blev chef på jobbet på riktigt hinner jag knappt med toabesöken! :rofl:

Undrar hur mycket aluminiumet drar ner andrahandsvärdet? Musses polare river sitt hår när Musse vill ha telefonen folierad för en halvt urdrucken Blue Label. :joy::joy:

Mrsell pyntar ju mer för en repfri. :joy::joy:

Man får alltid runt 10 lax hos Mresell för en 1 år gammal iPhone PRO modell! Och på ett år händer knappt något med batteriet skulle jag säga, jag skiter fullständigt i hur och när jag laddar! Fick 9900 för min iPhone 16 PRO Max!

Därför man har AppleCare+, så man kan slänga luren i marken ett par gånger och plocka ut en ny som man sen säljer och har ett högre värde! :star_struck:

Men värdet överstiger väl knappast summan du betalat för din lur från början samt Apple care?

Det enda du slänger i marken är dina pengar.

Nej såklart inte, men har du en repig lur och kass batteri så får du ut mer i andrahandsvärdet! Och den tusenlappen det kostar att få en ny lur så får man tillbaka den sen när man säljer!

Har aldrig haft Apple Care utan kör med skal istället. Det har funkat för mig hitintills.

Ibland framgår inte ironi så bra på internet :smiley:
Jag tänkte spinna vidare på er tråd! :slight_smile:

Jag kör firmatelefon, så tyvärr får jag nuförtiden hålla mig till icke-Pro och byta vartannat år... min förra arbetsgivare var lite mer flexibel så :slight_smile:

Samma för mig! Därför jag köper egen lur!

Jag har AC+ men aldrig utnyttjat det. Fick 10300 för min 16 Pro Max hos mResell. Dock inte en enda repa. Körde den utan skal under hela året. 17 Pro Max blir ju repig bara man tittar på den, så där blev det skal direkt.

Känns det inte onödigt då att vara överförsäkrad? Går min mobil sönder får jag en peng från försäkringsbolaget, har 500 i självrisk (eller om det är 1000 kr) och även om det är en nedskrivning så är ju 1500-2000 kr/år mycket pengar år efter år. Eftersom jag inte betalat för Apple Care de senaste 10 år så har jag ju sparat in 1-2 mobiler i kostnad på den tiden och kan då casha upp en ny om jag klantar mig.

Jag är beroende av min telefon och vill kunna få den expressbytt om den skulle paja oväntat. 115kr/månad för den tryggheten är inte farligt

Finns inget bättre en att krascha en iphone själv och skicka den till Apple, du borde testa! :rofl: Nej men seriöst, så repkänslig är inte nya 17 pro… Jag har kört skal sedan dag 1 nu, och det finns inte ett märke på den som folk säger att den får så lätt! OCh vad spelar det för roll med något märke eller om man råkar tappa den? Vill man köra naket så gör man det, man får inte vara så rädd! Speciellt inte när du har Applecare! Telefonerna är så sjukt mycket trevligare utan skal en med skal!

Okej, ja det är ju en aspekt i det hela.

Om min skulle krasha så går jag bara in till chefen och hämtar en rekvisition så har jag en ny samma dag. :joy:

Har du fått några repor?

Jag har kört utan skal i en månad nu. Inga repor. Jag är iofs pedantisk med mina prylar. Lånar t.ex. inte ut mobilen till barnen, och lägger ner den försiktigt på bord istället för att slänga upp den slarvigt.

Jag är precis likadan, pedant och försiktig! Blir galen när sambon får för sig att låna min mobil och sen kastar typ ner den i bordet!!!