Allt om iPhone 17-serien

Från sajten:
image

iPhone 17 Pro kan få ångkammarteknik för kylning – mindre throttling, mer prestanda och en svalare lur när du maxar A19 Pro.

Weibo-läckaren “Instant Digital påstår att Apple äntligen hoppar på tåget med ångkammarteknik, något vissa premium-Androidlurar haft i ett par år. Tekniken funkar genom att vätska i en tunn kammare absorberar värme, förångas, sprider sig och sen kyls ner igen. Det här resulterar i mindre strypning av prestandan och längre perioder av maxad effekt.

Analytikern Ming-Chi Kuo skrev redan 2021 om att Apple testade ångkylning. Tidigare i år hävdade MyDrivers att iPhone 17 Pro-serien kan bli Apples första med tekniken. Med tanke på att Apple redan haft problem med överhettning i vissa modeller låter det här inte helt osannolikt.

Men räkna inte med några radikala designändringar. Enligt rykten blir det samma Dynamic Island och bezel-storlek som iPhone 16 Pro, men vissa regioner kommer nog att behöva säga adjö till SIM-kortplatsen.

Via: AppleInsider

1 gillning

Vapor chamber i en iPhone, dra på trissor :blush:

Snart får väl MB Air fläkt också. @Marcus_Attefors köper direkt om det är Peugeot som tillverkar fläkten :joy:

Akta dig så jag inte gör en roast till på dig :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Från sajten:
image

Läckta bilder på iPhone 17-serien visar en ultratunn iPhone 17 Air, en omdesignad kameramodul och att alla modeller behåller MagSafe-stöd.

Läckaren Sonny Dickson har delat bilder på dummy-modeller av iPhone 17-serien. De avslöjar att iPhone 17 Air blir extremt tunn – rapporterat så lite som 5,5 mm – medan Pro-modellerna blir något tjockare. Kameramodulen förändras också. iPhone 17 Air och Pro Max får en horisontell kameraserie, medan standardmodellen behåller en mer traditionell uppställning.

Here’s your first look at the iPhone 17 dummies, Thoughts? pic.twitter.com/WnOjD71Iba

— Sonny Dickson (@SonnyDickson) March 16, 2025

En stor lättnad för MagSafe-fans: Alla iPhone 17-modeller stöder MagSafe, trots rykten om att Air-modellen skulle offra det för tunnhetens skull. På iPhone 17 Air verkar selfiekameran även ha flyttats till vänster sida av utskärningen i Dynamic Island. iPhone 17-serien verkar bli en mix av tunnhet, tjocklek och nya kameradesigner.

Via: 9to5Mac

2 gillningar

Om specen är rätt så är ju en Air helt perfekt för mig.

Hoppas inte att vanliga PRO modellen försvinner.

Berätta vilken du köper så att vi kan sikta in oss på modellen som inte kommer att ha problem.

2 gillningar

För min det får han gärna köpa air modellen. :joy::joy:

2 gillningar

Hoppsan @xms67 då går den inte att ladda med tejpad kabel vilket gör att den går bort, eller? :joy:

Sladd vill man ju ha. Enkelt att laga.

1 gillning

Nu förstår jag inte, han är ju forumets Alexander Lucas. United åker snart ner i Championship, Tesla fick massiv strejk när han köpte den, nu kraschar Tesla aktien, jag bara väntar på att läsa om att iPhone brinner upp vid laddning :joy:

1 gillning

Är lite orolig över att bo samma sida om stan som honom. Lite för nära när en sten från rymden träffar oss.