Allt om iPhone 14-serien

Efter att ha läst igenom texten. Herregud....det går ju inte alls att resonera så överhuvudtaget i den tid vi lever i nu. Jag laddar främst ned bilder från en enda fotograf, mig själv. Ska jag ändå betala koperingssavgifter till någon €%€%#"" intresseorganisation som har en deal med en obskyr förening för fotografer som är totalt irrelevant i jämförelse med de enorma mängden material som ladda upp på internet via appar och sociala medier? Det är så verklighetsfrånvänt så att man baxnar.

2 gillningar

Men det här är ju också att snedvrida på något för egen vinning. Att ladda ner något offline från en streaming-tjänst, så har man dels betalat för funktionen en gång, sen kan ju tjänsten fortfarande ha en räknare som räknar hur många gånger du spelar låten offline och sen ge betalt för de spelningarna.

Men det finns ju ingen möjlighet att diskutera vad som är rimligt med den organisationen. De har ett egenintresse och skiter i om det är rimligt och befogat.

1 gillning

Kan bli bättre batteritid i Pro serien. Alltid välkommet:

1 gillning

Tror ni vanliga 14 kommer få 90/120 Hz-skärm?

Från sajten:
image

Det är troligtvis bara tre månader kvar tills Apple presenterar nya iPhone-modeller och nu tros batterikapaciteten ha läckt.

Twitter-profilen ShrimpApplePro brukar dammsuga de kinesiska sociala plattformarna på rykten. Nu tror han sig ha hittat batterikapaciteten på Apples kommande iPhone 14-serie.

Det har sedan tidigare ryktats att Apple kommer släppa två iPhone 14-modeller i storlekarna 6,1 tum och 6,5 tum och två iPhone 14 Pro-modeller i storlekarna 6,1 tum och 6,7 tum. iPhone 14 ska enligt dessa rykten ha ett batteri på 3,279 mAh som kan jämföras med 3,227 mAh på iPhone 13. iPhone 14 Pro sägs få 3,200 mAh i jämförelse med iPhone 13 Pro med 3,095 mAh.

iPhone 14 series battery capacity, note that this is not confirmed.
14 3279 mAh
14 Max 4325 mAh
14 Pro 3200 mAh
14 Pro Max 4323 mAh
Hmmm pic.twitter.com/Rywrb77EBk

— ShrimpApplePro 🍤 (@VNchocoTaco) June 22, 2022

iPhone 14 Pro Max går mot strömmen enligt ryktet och ser istället ut att få ett något mindre batteri med 4,323 mAh mot de 4,352 mAh som finns i iPhone 13 Pro Max. iPhone 14 Plus eller vad Apple väljer att kalla den större telefonen av standardmodellerna sägs få ett batteri på 4,325 mAh.

Via: 9to5mac

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Från sajten:
image

Vad som påstås vara ett foto på iPhone 14-fodral har dykt upp på webben.

Fotot stödjer de tidigare ryktena om att iPhone 14 kommer komma i fyra modeller. En version större än Pro fast med samma utformning av kamerorna som den vanliga iPhone (inte Pro). Kanske är det Plus som gör återkomst efter att Apple slutade med Plus-namnen efter iPhone 8 Plus.

pic.twitter.com/nRiKRIZcAT

— DuanRui (@duanrui1205) July 8, 2022

Det är en användare på det kinesiska sociala forumet Weibo som lagt upp foto på vad som sägs vara fodral till kommande iPhone modeller. En del tillverkare av fodral har ibland flera olika uppsättningar av fodral redo för när telefonerna väl släpps för att pricka rätt och en del tillverkare har tillgång till ritningar av iPhone-modellerna och skapar fodral därefter.

Via: AppleInsider

2 gillningar

Jag tror med det blir
14
14 Plus
14 Pro
14 Pro Max
Frågan är vad som är den stora uppgraderingen från 13 serien

1 gillning

A16 i Pro-modellerna.

Okej, men den måste ju göra något mer än A15 gör i 13. 13 serien är ju väldigt bra som den är. Periscope zoom kommer inte i år, eller?

Ingen aning, tycker telefoner är rätt tråkiga grejer nuförtiden. :joy:

Notchen försvinner, kanske bara på Pro.

1 gillning

Finns dessvärre inga ihärdiga rykten om periscope zoom :disappointed:

1 gillning

Kan faktiskt inte se vad nya iPhone skulle ha.
Men några saker skulle kunna vara
1 tums sensor
Touch ID
Bredare vidvinkel för funktionen att använda telefonen som kamera till datorn.
USB-C
Snabbare trådlös laddning
Mindre notch

1 gillning

Testproduktionen av 14 serien har startat enligt tidningen Mobil. Men det blir inte många skillnader jämfört med 13 serien. Det är Pro modellerna som får de största ändringarna:

Håller med om det fullständigt

Troligen inte periscope zoom förrän nästa år och då troligtvis på 15 Pro Max

Jepp!
Jag kommer att ligga i ”ofas” :face_with_raised_eyebrow:

Lägg till också att iPhone 14 kommer bli dyrare här i Sverige, oavsett om den höjs i USA. Eftersom dollar gått starkt sista året.

T.ex är iMac M1 $100 dyrare än M2 MBA i USA, men här är den $50 billigare. Eftersom Apple sätter värdet i kronor när de lanserar produkten.

Jag har nu en 13 Mini. Men med tanke på att 14 basmodell verkar vara skittråkig, och att alla kommer bli extra dyra i Sverige, kommer jag antingen behålla min 13 Mini till nästa höst, eller byta upp mig till en 13 nu i höst.

Har visserligen sagt det förr att jag brukar byta varannan gång även om jag gick från 12Pro till 13Pro sist. Nu känns det ju som att det inte är så smart att hoppa upp en modell. Frugan har 12Pro så hon klarar sig ett tag till. Det får väl bli någon annan onyttig pryl istället. :joy::joy:

1 gillning

Bambo Labs? :wink: