Allt om iPhone 14-serien

Troligen inte periscope zoom förrän nästa år och då troligtvis på 15 Pro Max

Jepp!
Jag kommer att ligga i ”ofas” :face_with_raised_eyebrow:

Lägg till också att iPhone 14 kommer bli dyrare här i Sverige, oavsett om den höjs i USA. Eftersom dollar gått starkt sista året.

T.ex är iMac M1 $100 dyrare än M2 MBA i USA, men här är den $50 billigare. Eftersom Apple sätter värdet i kronor när de lanserar produkten.

Jag har nu en 13 Mini. Men med tanke på att 14 basmodell verkar vara skittråkig, och att alla kommer bli extra dyra i Sverige, kommer jag antingen behålla min 13 Mini till nästa höst, eller byta upp mig till en 13 nu i höst.

Har visserligen sagt det förr att jag brukar byta varannan gång även om jag gick från 12Pro till 13Pro sist. Nu känns det ju som att det inte är så smart att hoppa upp en modell. Frugan har 12Pro så hon klarar sig ett tag till. Det får väl bli någon annan onyttig pryl istället. :joy::joy:

1 gillning

Bambo Labs? :wink:

Vi får se hur det går för de som beställt.

1 gillning

Apple hjälper mig att lämna Telenor genom att inte släppa något intressant. Kan nog låta bli Telenor Change i år.

Tyvärr får jag en kraftigt ökad månadskostnad sista 12 månaderna eftersom Telenor väger avbetalningen så att man ska byta iPhone varje år.

Skulle inte du hoppa av Telenor så fort du kunde? Eller har du kommit till sans och insett Telenor's storhet? :joy::joy::joy:

Jo, men det tar ju 24 månader att hoppa av. Det har gått snart 12.

2 gillningar

Vad är fördelen med change istället för att köpa kontant med exempelvis vimla och sedan lägga ut gamla luren på tradera?

Mindre krångel med en köpare och paketera telefonen och skicka den...tex :slight_smile:

Eftersom de väger avbetalningen så att man betalar större delen de sista 12 månaderna så får man betala mindre än 50 % för en ny iPhone varje år (förutsatt att man fortsätter byta varje år och stryker de sista tolv månaderna av avbetalningen).

Jo iofs, nu lever jag väl i tron att en ett år gammal iPhone kommer att få ett bra marknadspris på tradera. Att paketera och gå till postombudet tycker jag personligen är ett mindre besvär. Har alltid några tomma lådor liggandes nuförtiden inför tradera försäljningar.

Okej !
Ja då måste det ju vägas mot vad man förväntas få genom tradera. Inte helt enkelt :thinking:

Samt vad du får betala för abonnemanget.

Och den tron är inte fel utan tittar man på priserna på dom vanliga säljsiterna är priserna höga.

Ja, visst är det nästintill förvånansvärt bra betalt.

Jag har aldrig sålt någon iPhone, jag bara förvaltar den till nästa generation. :joy::joy::joy:

5 gillningar

Samma här. Enda gången trickle down economy fungerar :slight_smile:

2 gillningar

7200 kr betalar jag för en iPhone 13 Pro Max 256 GB i 12 månader. Sedan får jag 220 kr rabatt varje månad första året så det blir 4560 kr för första året (abonnemangskostnader tillkommer).

Fortsätter jag betala 12 månader till så försvinner rabatten så det året kommer kosta 7200 kr.

Ganska bra deal om man står ut med Telenor.