Allt om iPhone 14-serien

Ser ut som det blir en prishöjning på runt 100 dollar rakt av på iPhone 14 serien:

1 gillning

Jag tror inte att 14 serien blir en storsäljare. 13 serien blev en riktigt bra produkt och är egentligen vad 12 an borde varit

Troligtvis har det aldrig funnits färre anledningar till att byta för de som ligger på 13. Men jag tror du glömmer bort alla som inte köpte 13 :thinking:

1 gillning

Eh...

Iphone 13 är den senaste modellen. Det finns ingen nyare (än). Så vi har samma läge som tidigare - det finns ingenting att byta till

Däremot så håller jag med om att den stora massan som uppgraderar kommer inte att komma från Iphone 13. Den kommer aldrig från fjolårsmodellen. De flesta håller kvar i sina telefonen längre än 12 månader.

Så kan man väl alltid säga. Det vore givetvis bra om den senaste modellen hade kommit året före...

Men produktutveckling följer en plan och önskedrömmar tenderar inte till att vara ett bra sätt att basera en produktroadmap på.

Jag tror jag just bestämde mig för att köpa en 14 när den kommer. Har idag en 12:a som företagstelefon, hustrun en 13 privat och sonen en XS. Antingen tar jag ut en ny 14 som jobbtelefon men då det är svårt att motivera, köper jag kanske en och lånar ut min jobbtelefon till sonen tills 15 kommer. Då, när 15 kommer tar jag ut den som jobbtelefon, hustrun får min 14 och sonen hennes 13.

Märks det att jag gillar att planera..? :laughing:

3 gillningar

Dags att skrota alla dessa nummer snart. 12,13,14.15... Sen har vi A13 A14 A15...
Även jag som har hyfsat koll kommer inte ihåg vad min 12 Pro Max har för namn på processorn.:joy:

Blir en 14 (för det är väl rätt nummer som kommer till hösten) Pro Max för mig i alla fall när den släpps.

När de ändå är i gång kan de skrota namnen på macOS. Minns inte ens vilken plats som är den senaste.

Det gillar jag ändå. Monterey är senaste. Big Sur innan det. I år borde det vara dags för Weed.:nerd_face:

1 gillning

11 serien och 13 serien sålde ju bättre än 12 serien. 12 serien var det väl bara Lidar på Pro modellerna som var typ nytt men batteritiden var ju sämre överlag. Tror 14 serien blir något liknande. Stannar 13 serien till bibehållet pris är det vinnaren :slightly_smiling_face:

Det blir nog bra till sist... Folk i gemen är inte lika brydda om detaljspecifikationer som vi är. De byter när telefonen tar slut

3 gillningar

Det håller jag med om :slightly_smiling_face:

Har för mig att batteriet var bättre på åtminstone 12 PRO Max. Foto i mörker var också ett par snäpp förbättrade än 11.

1 gillning

Just för priserna så ligger vi väl högre än många andra länder. Copyswede ska ju ha sitt. Så vad 14 serien landar prismässigt i Sverige blir intressant att se:

1 gillning

Just därför tycker jag det vore tråkigt om Pro inte kommer med 128 gig som det ryktats om🤷🏻‍♂️

1 gillning

Är det insteg på 256 GB som det ryktas om då?

Jepp!
Åtminstone på Pro.

Och en ny design

Är det inte bara att dags att lägga ner det där skämtet till intresseorganisation? Jag har inte "privatkopierat" något de senaste 20 åren.