Allt om HomePod Mini

Du klarar dig med 18W på Homepod mini om du har uppdaterat till 14.3

1 gillning

Cool, tack! Då blev det klar enklare.

Det här är kanske en egen tråd, men frågar ändå här så får admin flytta om det blir bättre.

Notiscenter så kan man ju trycka fram den här vyn. Tanken borde ju vara att man ska kunna byta högtalare lite enkelt. Men jag lyckas inte. Om jag spelar på en högtalare och klickar på en annan så kopplas den in också. Om jag då klickar på den första högtalaren som jag vill ska tystna så händer väl allt utom att den tystnar… Den slås ibland ihop med den andra högtalaren och bildsten en grupp, ibland blir det den andra högtalaren som slås av.

Nu sitter man väl inte ofta och tokbyter, men om man nu vill det, hur är det tänkt att man ska göra?

Testar mina olika Mini. Det absolut värsta med min HomePod Mini är att den luktar Apa. Fukt och källare kan man kalla odören…:rage:

Testa klicka på ikonen istället för texten. Då separeras enheterna och du kan klicka ur den du inte vill lyssna på :smiley:

3 gillningar

Okej, det ska jag testa…:+1:

Haha fan va sjukt, min luktade ingenting eller lite ny elektronik bara.

2 gillningar

Vi behöver en ny tråd, vad luktar din HomePod? :joy::joy::joy:

Nu sitter halva Teknikveckans HomePodägare med uppspärrad blick i en limsniffar pose över sin HomePod. :joy::joy::joy:

4 gillningar

Den luktar fruktansvärt. Och jag vill understryka att den kom i originalkartong och så. Ingen stackare som haft den i sitt mögelskadade hus.

Covid-19? :joy::joy::joy:

1 gillning

Det är ju alla högtalare, t o m crappy Symfonisk :slight_smile:

Apples covidtest, känner du lukten har du ingen covid.

2 gillningar

Japp men denna skapar verkligen magiskt ljud på toan!

1 gillning

Såklart, var man än placerar den :slight_smile:

Njaaaa den gör inte mycket i större rum

Minst lika mycket som alla andra högtalare i samma produktkategori.

Finns det ens några likvärdiga? Känns som Mini leder den ligan?

4 gillningar

Efter en eftermiddag och kväll men en mini så är min bedömning att ljudet överraskande bra. Det är öppet och brett. Diskant, mellan och bas håller i hop till en bra helhet. Sedan är det självklart att man måste ta in vilken storlek vi har på bollen. Det är helt enkelt extremt bra ljud från denna storlek på högtalare. Vad är dess svaghet med beaktande av storleken? Enligt mig är den (något)för burkig i mellanregistret. Sedan luktar den ju Apa…:monkey:

Edit: PS. Kom på att buskigt kan ge en för negativ klang(!). Tillknäppt är ett annat ord som kan passa, en Apple fan boy skulle skriva att medan bas och diskant håller fantastiska nivåer så är en del av mellanregistret mer normalt för sin prisklass.

1 gillning

Du fick nog en från den första batchen med inbyggd inverterad luftrenare. :joy::joy:

1 gillning