Allt om HomePod Mini

OK. Jag är inte orolig för att beställa från eBay, har alltid funkat bra för mig om man gör sin research men priset var ju bättre från Fnac om bara inte frakten blir för dyr.

Får jobba lite på min franska bara…

Bara köra Translate. Jag köpte en från Fnac och den landade på 1150:- inkl frakt.

Ja, det gick ju bra med Translate.

€21 i frakt så jag sparade nån hundring eller två jämfört med eBay. Tack!

Min källa till missnöjet är först och främst att den inte finns i Sverige och sen är den en utmärkt bajshögtalare inge snack om saken!

1 gillning

En sak är ju intressant och förutom att tjäna pengar så undrar man över Apples strategi med smarta högtalare. Är det Google de är efter så måste Siri komma på fler språk och högtalare säljas i flera länder. Är det Sonos de är efter så behövs helt andra grejor. Undra om de tänker på annat än dollar?

Basic fråga, vilken browser kör ni när ni beställer, tänker på att få en vettig översättning?

Tänkte placera den i barnens tv rum så slipper jag vråla att maten är klar, går ju att ropa ur HomePod minin. Bara hoppas att de inte rycker ur sladden. :slight_smile:

Chrome eller vilken Chromium-baserad browser som helst och dess översättningsfunktion.
Alternativt surfar du till translate.google.com och bara anger adressen till fnac i översättningsfältet.

2 gillningar

Jag körde bara Safari’s Translate på iPaden igår kväll. Man fick klicka några gånger när man bytte sida och en del grejer blev inte översatta men det är ju inte ett underligt flöde (att köpa något online) så det var enkelt.

Jag har använt Safari via macOS och tyckte det fungerade bra.

Snabba är dom på Fnac också. Beställde sent igår kväll och idag är det skickat med leverans till dörren.

Tack för tipset @Hakan_Ander

2 gillningar

Kunde inte hålla mig, beställde en grå mini från fnac nyss.

4 gillningar

Nu har jag beställt två från olika håll. Samtidigt har jag beställt två Zipp mini. Från noll till hundra, eller fyra, på en dag…:sunglasses:. Räkna med en ljudjämförelse inom kort.:smiley:

3 gillningar

Jag har ingen aning vad jag ska göra med den eller var den ska stå, men den är ju så söt!

1 gillning

Lite samma här…:sweat_smile:. Man jag har ”konstruerat” ett behov för fyra mini…:roll_eyes:. Två HomePod mini och två Zipp mini 2. HomePod mini i köket och vid fåtöljerna i vardagsrummet. En Zipp på altan och en i arbetsrummet. Arbetsrummets kan flyttas ut när man vill ha mer ljud ute vid fester.

Två högtalare gör ofta att man både kan prata och lyssna samtidigt med bra volym. En högtalare överröstar ofta de som talar vid bordet.

Ni märker hur jag övertalat mig själv va’?:innocent::joy:

7 gillningar

Väntar på nästa mini med batteri för 8 timmar och Magsafeladdning…

1 gillning

bild
:wink:

2 gillningar

Fick nyss ett Mail från Fnac att dom inte kan leverera min beställda HomePod. Får söka andra kanaler…

1 gillning

Är det en Mini eller en stor Homepod?

Den stora.

1 gillning

Någon som hittat något liknande denna med europeisk kontakt?
https://www.amazon.ca/Spigen-ArcStation-Charger-Foldable-Magsafe/dp/B08PSRNHWS/ref=sr_1_13?crid=T2RN2KFS1KG5&dchild=1&keywords=dual%2020w%20usb-c%20power%20adapter&qid=1616268044&sprefix=dual%2020W%20usb-c,aps,147&sr=8-13&tag=macr05-20&geniuslink=true

Har sett varianter med 40W/18W men så vitt jag förstått så kräver HomePod Mini 20W och det vore skönt att slippa använda två uttag för två ett stereopar.