Allt om HomePod Mini

Nej, det skulle jag nog säga att det inte finns. Tror dock inte att någon skulle påstå det heller :slight_smile:

Någon som lyssnat på Audio Pro’s multiroom högtalare? De brukar ju vara duktiga på att få till ett bra ljud i en liten högtalare.

Tänkte på ditt uttalande om samma produktkategori, det är ju inte mycket att ta på där så då är det lätt att vara bäst. Googles låter skit (deras minsta) och likaså Amazon. Kanske att Sonos Roam kan utmana men vem vet!

Inte mycket? Nja, redan där har du ju nämnt tre andra produkter.

Eller menar du att den ska jämföras med produkter i ett helt annat segment?

Tänker prissegment :slight_smile:

Priset är väl helt oväsentligt om det är ljudet du jämför?

Pris och ljud är två väldigt viktiga parametrar annars är det svårt att jämföra olika högtalare :slight_smile:

Tror vi missförstår varandra, jag är sjukt nöjd med Mini, ljudet den bjuder på är episkt och det finns nog ingen annan högtalare i samma storlek som spöar den. Men i större rum än på några kvm så bleknar den och ljudet blir rätt platt och tråkigt. Men på rätt ställe så är en Mini fenomenal!

2 gillningar

Nej, ljud går utmärkt att jämföra utan att blanda in pris. Det är först när man ska jämföra hela produkten som sådan som pris kan bli viktigt.

Det du säger nu är dock inte så du har uttryckt dig tidigare. Om så har varit syftet så har du gjort det klumpigt :smiley:

Dina uttalanden har gått mellan att insinuera att Mini är aningen undermålig till att säga att den är direkt dålig. Den gemensamma nämnaren i det du har sagt har då varit att den inte presterar på topp i större rum. Där håller jag med men det anser jag vara en direkt felaktig recension, det är ingen Cerwin Vega-högtalare och har aldrig varit konstruerad för att förändra fysikens lagar och slå så en sådan högtalare på fingrarna i ett sådant större rum :smiley:

Om man nu då tar med pris i ekvationen, vilken högtalare i detta segmentet anser du då vara så mycket bättre än Minin?

Vad depp jag blir…

Två HomePod mini hade varit perfekt att ha i ungarnas tv-rum med AppleTV, snyggt framför tvn och lagom hög volym.

Men ett Nintendo och Xbox ska oxå in i rummet och då funkar det inte…

Finns det nått sätt på den här planeten att man kan få ut ljudet från dessa till HomePod mini?

Har jämfört dessa ur ett rent ljudperspektiv. HomePod Mini mot Libratone Zipp Mini 2. HomePod Mini sopar banan fullständigt med Zipp Mini 2. Detta trots ganska stor volymskillnad. Zippen är inte dålig utan slår nog ganska många bärbara högtalare. Men mot HomePod Mini blir det nästan pinsamt.

Sjukt nöjd med HomePod Mini. Väldigt glad att jag har en till på väg. Utöver ljudet så är den betydligt snabbare att reagera på olika kommandon. Och för mig blir det perfekt att ha en vid favoritfåtöljen och en i köket. Med Handoff blir det ju underbart att ta med sig musiken eller podden från en högtalare till en annan. Även om jag inte riktigt förstår den funktionen fullt ut. Ibland vill den inte reagera.

10 gillningar

Där ser man :slightly_smiling_face:
Eller hör man

1 gillning

Kul att höra. Mitt stereopar kommer från Fnac imorrn och det ska bli spännande att koppla in dom.

3 gillningar

Utöver att den har förvånansvärt bra ljud(måste man tillägga med tanke på sin storlek?) är snygg och välbyggd så upptäcker jag att Siri helt plötsligt fungerar riktig bra. Man kan ju faktiskt använda Siri till lite mer saker än att ställa timers.

1 gillning

Be Siri ställa din radiostyrda klocka, så är det problemet ur världen. :joy::joy::joy:

Jag är så förtjust i min Mini så den kanske får stå i sovrummet och så frågar jag Siri vad klockan är…:grin:

1 gillning

Plötsligt får du den vassa iden att använda Siri för att väcka dig på morgonen, om det nu är då du brukar planera att vakna, ’Hej Siri, väckning klockan 0730’.
Dagen efter glömmer du göra det… :confounded:

2 gillningar

HAha, alternativ säga åt henne att väcka mig varje dag… För att på lördag vakna arg som ett bi…:laughing:

1 gillning

I Hem-appen går det att ställa in larm på HomePod om man vill slippa säga till hen varje dag.

2 gillningar

Fick mina två levererade för en halvtimme sen. Updaterat OS:et och spelat typ tre låtar. Imponerande ljud för den lilla förpackningen! Klart, fint och förvånansvärt högt och mycket bas.

4 gillningar

Nu har jag lyssnat lite mer på Mina Zipp 2 Mini. De växer i mina öron. Tänkte att det lät väldigt negativt när jag jämförde dem mot HomePod Mini här ovan. Zipp förlorar fortfarande, men så illa som jag skrev är de inte. Dessutom vinner man ytterligare på att använda den EQ som finns i appen. Den har dock bara förprogrammerade lägen och inget manuellt läge. Men de ger effekt. Särskilt på pratradio och typ Jazz och gitarrpop. Här borde det självklart finnas möjlighet att justera manuellt. Kanske lite OT, men ändå..:hugs:

Ps. Mitt omdöme om HomePod Mini står sig. Förvånansvärt bra för pris och storlek.

1 gillning