Allt om Disney+ i Sverige

Jag har fastnat för ”WandaVision” och ser fram emot några Marvelserier framöver. Sedan har jag en 5-åring och inte en tonåring här hemma.

2 gillningar

Jag är ju ingen Marvel-fan och plågade mig igenom sista avsnitten av Vandavision. Häxor liksom. :face_vomiting:
Kollar inte heller på gammal skåpmat utan vill ha mer nytt material.

Snart 12-årig dotter hemma, hon kollar på en hel del. Jag kollar mest på National geographic. Ska klämma lite filmer på Star så fort frun tycker det är ok att jag avviker några timmar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tog en månad sist jag hade en mancold och kollade på Captain Marvel och bingade Mandaloria säsong 2. Lär inte bli nåt abonnemang förens nästa gång jag är sjuk och vill binga något.
Inget annat där som gör det värt att ha ett abonnemang rullande hela tiden.

1 gillning

Jag är galen i Marvel och Star wars samt har kids i rätt ålder. Behåller. Däremot är jag less på Netflix

1 gillning

Behåller barnbarna 3 & 5 år kollar flitigt.

1 gillning

Jag och 11-åringen är både Star Wars och Marvel fans. Jag gillade tex WandaVison väldigt mycket.

Sedan ska jag erkänna att Disney+ är första återbetalningen… Det är äldsta barnets konto…:blush:. Men skulle utan att blinka betala själv om det behövdes.

3 gillningar

Jag sa upp den direkt efter att Disney+ gjorde bort sig med att ta bort Peter Pan, Dumbo osv från att nås av barnen.

Va?
Är det någon woke grej?

De har infört varningstext innan de filmerna och vill att föräldrar sitter med och förklarar.

Är de rädda för att barnen skall hoppa ut genom fönstret och försöka flyga eller vad handlar det om?

1 gillning

De anser dessa filmer vara rasistiska.

Okej!
Inte för att jag förstår men jag tänker inte gå ned i det kaninhålet :smirk:

1 gillning

Så filmerna är tillbaka igen och går att hitta med barnprofiler?

Det hela var så löjligt så det saknade motstycke…

Nej, filmerna ligger på vuxenprofiler.

In “Dumbo,” from 1941, crows that help Dumbo learn to fly are depicted with exaggerated black stereotypical voices. The lead crow’s name is “Jim Crow,” a term that describes a set of laws that legalized segregation. In “Peter Pan,” from 1953, Native American characters are caricatured.

Precis.

Och pga denna löjliga behandling där de nekar barn dessa klassiska barnfilmer så sa jag upp abonnemanget.

Man kan ju tycka att är de rasistiska borde de väl tas bort helt och hållet.

Det finns ju inget som hindrar dig från att trycka på play åt ett barn.

Texten man får upp innan filmerna är:

This program includes negative depictions and/or mistreatment of people or cultures. These stereotypes were wrong then and are wrong now. Rather than remove this content, we want to acknowledge its harmful impact, learn from it and spark conversation to create a more inclusive future together.

Disney is committed to creating stories with inspirational and aspirational themes that reflect the rich diversity of the human experience around the globe.