Allt om Disney+ i Sverige

Men hur vet du att det är ett svenskt och inte ett mänskligt beteende?

Fortfarande off topic, ibland får även jag bromsa. Du får gärna skicka PM till mig om du tycker sidospåret är värt tiden :slight_smile:

Det är en intressant diskussion som kan flyttas till Stora Polemiktråden men det är nog bäst för bådas vår arbetsmoral att inte göra det :grin:

Håller med @zinned om att det bara är löjligt.
Kommer att tänka på Finland som ville förbjuda Kalle Anka eftersom han var byxlös :rofl:

Kanske handlade om djurvård, inte skall ankan frysa fast med baken i någon finländsk insjö.

Nej, det handlade om sex… :wink:

Vandavision började stapplande med 2 avsnitt. Blev lite bättre i 3-4 men sedan har det gått utför. Dåligt manus och korta avsnitt som det inte händer så mycket i. Stängde av och arkiverade mitt i avsnitt 8.
Skall kanske tillägga att jag aldrig varit något fan av Marvel. :man_shrugging:
Disney får verkligen steppa upp sitt innehåll när det kommer till nytt material överhuvudtaget.
Någon annan som kollar?

Någon annan finns det säkert, men inte jag. :slight_smile:

Disney+ har vi bara för barnbarna, finns väl inget för fullvuxna? :joy::joy:

Det har du lite rätt i. Det är dottern här hemma som kollar nästan uteslutande.

Ja jag har också slutat titta.

Kolla under den nya kategorin Star så hittar du både filmer och serier riktade mot en äldre målgrupp.

Har svårt att se att det går att göra flera säsonger av WandaVision men jag kommer se klart denna säsong.

Nej, det är fakta att DC Comics alltid varit bättre än Marvel (tyvärr gäller det bara serietidningar).

Jag tycker WandaVision är riktigt bra även om det ballat ur lite senaste två avsnitten. Ser dock fram mer emot Loki som kommer i sommar, om jag inte minns fel?

1 gillning

Jag gillar Disney plus mycket men nu är jag ju ett stort Marvel och Star Wars fan. Star är ett välkommet tillskott med många gamla godingar och lite nytt. Det jag ser framemot är allt nytt som kommer under 2021 :slightly_smiling_face:

Jag och 11-åringen tittar på Wandavision. Tycker det är ganska bra. Har inte sett senaste 2 avsnitten(inkl kvällens) men känns som gjutet att fortsätta titta. Kanske inte på topp, men tillräckligt bra och intressant upplägg där de för ovanlighetens skull kostat på lite ovanlig uppbyggnad av storyn med tidsförflyttningen och sedan över till mer vanlig action/Marvell. Kanske är jag lite extra förtjust då jag tycker att Elizabeth Olsen är bedårande som Wanda…:yum:

1 gillning

Jag tittade men inget av avsnitten har fått mig att fastna, väntar fortfarande på att det ska dra igång. Hoppas verkligen inte att “nya” Marvel kommer fortsätta att sakna all form av action.

Ger hittills serien 2,5/5 kycklingvingar.

1 gillning

Same same…:wink:

Efter att dottern dissade Disney+ som bara en tonåring kan göra sa jag upp tjänsten igår. Skall till mycket för att vi skall fortsätta efter september.

Vad tycker ni andra om Disney+?
Jämfört med andra streamingtjänster hur mycket använder den?