Allt om Disney+ i Sverige

Det finns inget som hindrar Disney från att inte vara rädda för etablissemanget som letar efter löjliga små fjädrar att försöka skapa en hönsfarm av.

Tack och lov ligger beslutet om att abonnera eller ej hos mig :slight_smile:

Då är det väl på sin plats att baren får lära sig också?

Grejen är att de är inte rasistiska. Hela begreppet har blivit så in i bänken urvattnat och de är så rädda för att alla som skulle kunna påpeka minsta grej.

Jo det började ju med Pippi & Tintin, så löjligt. Att kalla det rasistisk är ju trams.

Så länge du känner dig nöjd så :wink:

Exakt så.

Sagt upp HBO och Netflix då också antar jag?

3 gillningar

HBO har vi aldrig haft och Netflix får jag inte säga upp för frugan :slight_smile:

Sedan är inte allt svart eller vitt (pun not intended) utan bl a kontexten har givetvis också betydelse.

1 gillning

Såg första avsnittet av Falcon & The Winter Soldier till frukosten imorse, känns som att det kan bli en helt okej serie. Gillar framförallt att man får se mer av Falcons liv vid sidan av flaxandet, innan har han känts ganska… Ihålig. Som en Captain America light utan någon backstory.

2 gillningar

Har väldigt låga förväntningar på den serien.

Jag vet inte vad jag har för förväntningar, men ändå glad att den släppts. Blir bra att kolla på med sonen.

Är det bara jag eller har Atmos i princip försvunnit bland alla filmer?

På Disney+? Alla plattformar stödjer inte Atmos. Tror inte tex Tizen-versionen gör det.

Nä men jag får ut Atmos på de som är tillgängliga men tycker att det blivit färre. Minns att Disney minskade utbudet för att kompensera för ökat tittande under pandemin. Men inte många på den här listan som stämmer längre. https://hd-report.com/list-of-movies-tv-shows-on-disney/

Får tex inte heller längre upp Mandalorian med Atmos

Är ganska säker på att jag får ut Atmos via Tizen-appen. Måste kolla upp det sen.

1 gillning

Kanske var prime som hade problem då?

Edit:Njet. Detta från förra året.

Bara en tidsfråga innan de höjer priset i Sverige antar jag. Just nu sitter det reklam i hela tunnelbanan med det nuvarande priset.

Från sajten:
image

Abonnemang med reklam börjar bli normen för streamingtjänster och den 8 december är det dags för Disney+.

The Walt Disney Company har under dagen meddelat att deras streamingtjänster höjer priserna. Nuvarande månadskostnad på 7,99 dollar för det vanliga abonnemanget kommer visas med reklam och det utan höjs till 10,99 dollar. Detta släpps än så länge endast i USA där det utöver Disney+ även gäller för Hulu och ESPN+.

Även de större paketen där alla tre tjänsterna ingår finns det olika variationer på abonnemang med eller utan reklam. Allt fler streamingtjänster har börjat satsa på reklam och vi vet sedan tidigare att Netflix snart lanserar sitt reklam-abonnemang.

Källa: The Walt Disney Company

Om ett år så gnäller de på att piratkopieringen ökar även fast de har så himla bra tjänster nuförtiden…

Fick Mail att det ska kosta 890kr om jag förnyar för ett år… det är ändå mycket pengar men är väl mer om man betalar månadsvis så känns inte som så mycket till val för min del. :neutral_face:
Har ingen ork att pirata, too old for that shit. :joy: