Allt om Disney+ i Sverige

Från sajten:

Disneys planerade streamingtjänst för film och tv-serier har under torsdagen blivit allt mer utkristalliserad.

Tjänsten kommer att kosta 6,99 dollar i månaden eller 69,90 dollar för ett helt år, och kommer lanseras 12:e november i USA. Europa får hålla sig till år 2020 och om det gäller hela Europa eller utvalda länder framgår inte.

Disney meddelade även vilka filmer och serier som deras streamingtjänst kommer innehålla och utöver sina egna filmer så har kommer de ha innehåll från The Simpsons Pixar, Star Wars, Marvel Studios och National Geographic och en del innehåll från 20th Century Fox. Tjänsten kommer att finnas tillgänglig på smarta TV-apparater, via webbläsare, surfplattor, mobiler och spelkonsoler. Allt innehåll på tjänsten kommer även gå att ladda ned offline och det kommer finnas stöd för 4K HDR.

Thrilled to share a first look at Disney+ with you! pic.twitter.com/iiqjFjaNra

— Robert Iger (@RobertIger) April 11, 2019

1 gillning

Ser grymt ut iaf :heart_eyes::+1:t2:

The Mandalorian……fan… ja, den lär man ju prenumerera på.

Har en nioårig dotter som skulle älska fri tillgång till alla ca en miljon Disney-serier som vänder sig till Tweens. Tänk typ Jessie, Lycka till Charlie, Descendants osv. Så ingår dom blir jag väl tvungen att betala för ytterligare en streamingtjänst. :laughing:

1 gillning

Orka med en till tjänst. Netflix får duga och det som inte finns laddar jag ner och lägger in i Plex

2 gillningar

Skulle vara så fint om Plex kom in i apples tv.app

1 gillning

olagligt

Och? Tror du jag bryr mig vad du tycker :joy::joy::joy:

bevisligen Inte. Men det Är forfarande olagligt.

Måste ha känts skönt att få lätta ditt hjärta.

Med tanke på ditt passivagressiva beteende så måste du kanske innerstinne känna att du gör fel?

Nope inte alls. Alla fulladdad. Känns skönt i hjärtat :joy::joy::joy:

Jag gör rätt för mig :joy:

1 gillning

haha bra det.

Från sajten:
https://teknikveckan.com/disney-kommer-till-lite-fler-lander-i-november/


image

Åsikterna är delade kring att Disney ska lansera en egen streamingtjänst och idag har de gått ut och gett oss lite mer information om tjänsten.

Disney+ kommer först lanseras i USA och Kanada den 12 november och den 19 november kan även de som bor i Australien och Nya Zeeland slänga sig i soffan och titta på superhjältar. Disney passade även på att meddela vad tjänsten kommer att kosta i Europa och det landade på 6,99 euro per månad, eller 69,99 euro per år.

Detta är helt klart ett bra pris med tanke på hur många filmbolag Disney äger, så tjänsten kommer vara fullpackad med bra filmer och serier från bland annat Disney, Pixar, Marvel och National Geographic.

Via Deadline

Häftigt, och ett bra pris också, så nu är det bara att vänta på den svenska version… helst innan världshaven har stigit en 20m eller så!

Kan bli bra ja!

Från sajten:
https://teknikveckan.com/det-kommer-inte-ga-att-binga-en-serie-pa-disney/


image

En av sakerna som gör Netflix så omåttligt populärt är att de alltid släpper hela säsongen av en av deras egna serier på en gång.

Det gör att användarna kan bunkra upp med mat, snacks, dricka och göra det så bekvämt som möjligt i soffan så liggsår inte uppkommer. Tyvärr så verkar inte Disney vara helt sålda på konceptet utan gör som man alltid har gjort inom TV-branschen – släpper ett avsnitt i veckan. Det är sidan The Wrap som har fått bekräftat att både ”High School Musical: The Series” samt ”The Mandalorian” kommer släppas en gång i veckan med start den 12 november.

Lite tråkigt tycker vi men vem vet, hela första säsongen av The Mandalorian kanske hinner visas innan vi i Sverige har tjänsten.

Tips: I denna veckas poddavsnitt pratar vi en hel del om både Apples och Disneys kommande streamingtjänster.

Via MovieZine

Jag är faktiskt med Disney här - ser ju klart serier på 3 dagar. Rest in Peace Canon Busters säsong 1.

Så jävla gammal! Sitt du med din TV-tablå!