Jag tror de som satte priserna inte har elbil. För ingen med elbil skulle gör så. Det skulle varit smart om man i appen kunde välja ladd hastighet och man får betala därefter.
Ska man stå en vecka tex så behövs inte mer än 10amp.
Jag undrar varför de har en startavgift på 20:-, jag tror inte jag sett det någonannanstans.
Sa upp mitt abonnemang hos Tesla för nån månad sen och skaffade Polestar Charge istället. Rabatt hos fler aktörer, inklusive Tesla, för en inte mycket högre avgift.
Brukar oftast ladda hos Tesla utmed vägen, tycker det funkar bäst och oftast bra pris.
Nu gör de såklart om hos Polestar Charge och Tesla försvinner som partner, får väl se var man landar i det här..
Nej inte efter 1/4 ser det ut som.
Inte fått någon anledning, bara att abonnemanget görs om från och med 2/4 och vilka ny villkor som gäller.
Antar att det avtalet skrevs på ett år, ser ut som att det var ungefär ett år sen som Tesla lades till.
Förutom Tesla har ju även Allego, Fastned och Total Energies försvunnit. Men Mer, Vattenfall, Eviny och NIMA har tillkommit.
Bra fråga!
Har inte reflekterat över det tidigare. Just NIMA kan jag inte kolla än, gäller inte förrän efter 2/4.
Men kollar jag på Recharge nu så ser det ut att vara 30% på plugsurfings pris.
Har 4,84kr på närmsta laddaren, Plugsurfing kostar 6,92kr, Recharge-appen kostar 6,29kr.
Jag har inte använt eon appen för laddning sedan 2022-11-01. Hade även 42:- på det kontot.
Men i morse bestämde sig eon att dra 200kr från mitt kort för att det ska alltid vara minst 200:- på kontot för att "försäkra mig om att jag ska ha en bra laddningsupplevelse" som de säger på kundtjänst. Att jag inte använt appen var inget de ville lyssna på och att jag legat på 42:- kvar på kontot i appen flera år var inte heller något de brydde sig speciellt mycket om för det ska var minst 200:-
Sa jag ville avbryta mitt eon konto vilket var väldigt lätt, men att få tillbaka pengarna var svårare.
EON är de värsta skojare på elmarknaden. Ett riktigt ruttet företag i mina ögon. De skall ha dina pengar för att skicka till Tyskland som vinst ska du se
Enligt deras sida för uppsägning av konto ska det inte vara svårare än att kryssa i en ruta för att få tillbaka innestående belopp. Det gjorde jag nu, fanns 30 kronor kvar.