Att snabbladda över 80% är nästan att likställa med att ha reklam-Spotify och titta på linjär-TV - socialt helt oacceptabelt ![]()
Skriver aldrig ut något sådant på publika sidor. Ett sätt att behålla en liten anonymitet på nätet.
Kan ju inte ha halva Stockholm utanför dörren önskandes att prova en liten skvätt Johnnie Walker Red Label..![]()
Exakt. Mitt högst privata uppror i den lugna medelklassankdammen... Wild and crazy i anonymitetens skydd helt enkelt..![]()
![]()
A man's gotta do what a man's gotta do…
81 % är för oss som utmanar rådande konventioner..![]()
Mer seriöst så suger bilen i sig 1 % på väg till boendet. Man vill ju inte stå där med bilen på 79 % som ett djur.
Man behandlar batteriet med så mycket kärlek vanliga dagar att lite tuffare tag accepteras ibland..![]()
![]()
Då vet jag. ![]()
Södra skåne har fått en ny Tesla Super Charger på Toftanäs. Nu slipper vi stanna på Lödde.
Perfekt. Kanske blir ett stopp där när det bär av till Köpenhamn snart.
Kört förbi den flera gånger när den varit klar men ej inkopplad. Är den det nu?
Ja.
Cheap charge i Lomma har också öppnat.
Ja jag såg det. Har du provat?
Nä har inte behövt det än.
Finns en väldigt specifik erotisk genre för den typen av närkontakt med baken.
Japp, man är väldigt nöjd efteråt..![]()
När jag laddade på väg upp till Sälen tig jag sonika ut laddsladden ur en bil som var färdigladdad. På väg hem, bilden, tog jag en laddplats som var var till för den andra sidan beroende p att andra bilar ställts sig lite tjurigt.
Frågan är vad som är folkvett? Kan man dra ut kabeln på en fulladdad bil? Är det okej att ställa sig "fel" när andra står tokigt och man med ca. 1 cm tillgodo kan få tag i en laddare även om den nog är tänkt för den andra sidan?
Menar du att ni kan ta bort varandras kablar utan bilnyckel ?
På den här stationen funkade det. Jag blev lite överraskad måste jag säga, men efter att jag hade gjort det så följde en annan väntande bilist efter och även där fungerade det.
Antar att jag trodde som du att det var bilen som styrde detta, men det gick som sagt bra att ta ut sladden ur färdigladdade bilar.
Min bil låser sladden, får ej ut den utan nyckel.
Kanske Tesla släpper låset när satt/full laddning är uppnådd.
Om du tar ut en kabel och stoppar i en annan bil får den andra bilen betala eller abryts laddningen så man måste logga in med sitt konto?
Sessionen avbryts.
Ingen av dessa bilar var Tesla.
