Allt om att ladda elbil (2022–2023)

Håller med om att detta är mycket märkligt, borde vara väldigt lågt hängande frukt.

Tröttsamt att behöva flytta bilen mellan trasiga laddare.

1 gillning

18 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Elli

lite sent svar kanske.
Det finns två lika Tesla destination charger. Jag minns inte vilken som är vilken. Men en av de funkar på alla och en funkar bara på tesla... ..hur korkat somhelst.

De ser också väldigt lika ut

1 gillning

Nyheter från Bonnet.
https://www.joinbonnet.com/pricing-update

Nu är det kris i familjefrågan.

2 gillningar

Sedan Bonnet chockhöjde priserna första gången är de lika döda som mitt äktenskap.

Man kan ju fundera på om laddare eller bilar har känslosvängningar, denna gång igår på Ionity utanför Sundsvall så startadevdet bra och tickade på med 100 kW upp till drygt 60 % för att sedan droppa av mot 75 kW eller så.

)

står iofs 120kW på 19%.

vet du om batteriet var varmt när du kom dit?

Jag navigerade dit med google, det ska väl räcka? Dessutom var det varmt ut igår, nästan sommar.

Så här ser laddkurvan ut för en polestar 2 enligt EV database , ser ju ut att matcha rätt bra med dina siffror
Hur långt hade du åkt? 12 grader är ju inte jättevarmt direkt , sen vet inte jag vad optimal temperatur är

1 gillning

Du har rätt i att det ser ut att följa den där kurvan väl, jag hade kört runt 5 km innan laddning.

5km skulle jag gissa är för lite , som jag förstått så behöver man 20-30 min för att förvärma, såklart väldigt beroende på temperatur
Jag skulle gärna veta optimal temperatur men mest skulle jag vilja ha en temperatur givare för batteriet i min BMW , man har ju ingen aning och förlitar sig på att navigeringen löser det

1 gillning

Kanske man kan läsa detta via OBD II, om nu bilen har OBD II?

Ja precis , har funderat på att skaffa en men bara inte blivit av
Kan man se batteri temperatur i en polestar?

Inte vad jag vet, jag har en OBD II adapter men den funkar inte på iPhone, måste starta en Androidlur för den.

Sett att vissa är så, fattar inte varför för dom går väl över bluetooth? Eller är det appen som inte blivit godkänd av appstore?

Min pryl är gammal, säkert 10 år nu och behövde om jag inte minns fel virtuella serieportar för att fungera, detta tilläts inte i iPhone.

Borde gå att läsa ut batteritemperatur i OBD2 uttaget Finns ju billiga adaptrar till iPhone. Elm 327 interface brukar funka bra men kolla att de pratar med iPhone då det finns olika.

1 gillning

Alltså.. jag funderar ju på att byta till Polestar 2 när E-tronen skall tillbaka. Men dessa veka laddkurvor...

2 gillningar

En sån här kanske?
Min gamla enhet detta, och en Asusplatta med Torque app (hoppas jag).