Var och övningsladade med frugan på Tesla, 3/kWh laddade vi för typ 26kr men dom har dragit över 100? Någon som vet om dom har minimum laddtid?
Reservation gissar jag.
Nu kommer snart priserna på dieselbilar att dra iväg.
SAAB gör comeback med etanolbilar.
Problemet är väl att några kineser försöker att göra elbil av någon gammal Saab om jag minns rätt
Sååå besviken
Numera kallas tjänsten aldrig Mer?
Nybliven elbilsägare sedan snart 2 månader, Audi Etron 55. Supernöjd och livet med räckviddsångest har lyst med sin frånvaro så länge jag planerar lite innan mina långtrippar. Får se om jag är lika kaxig i vinter😅 Under denna period har jag gjort 4 st 60 mils plus resor och det har fungerat.
Dock en undran till er som laddat på OKQ8 och deras egna stationer (Genom Skellefteå Kraft). 4 försök för mig på två olika stationer och samtliga gånger bryts laddningen efter 2-8 min. IONITY och Allego har fungerat klockrent förutom någon enstaka gång men just OKQ8 har varit under all kritik.
Bara jag?
de gånger jag använt de så har det fungerat. jag vet i somras vid ödeshög den strula som fasiken.
Etron 55 är en mycket stabil bil och har aldrig haft några laddproblem alls faktiskt. Inte heller med OKQ8. Kan ju ha varit systemet som krånglat för stunden.
Blev det några extra paket på Etronen?
Tack för svar. Hoppas det löser sig framöver även på OKQ8 och att jag bara haft otur på mina försök i Örebro och Ödeshög.
Det blev Proline😊
Är det bara jag som upplever mycket strul med laddning, primärt hos Ionity? Senaste två 3 gångerna har jag behövt hoppa mellan 3 laddare innan det fungerar. Strul med att laddaren är ur funktion, att laddaren slutar fungera så snart jag släpper laddhandsken (måste pressa den uppåt under laddningen, inte bara initialt), kabel som låser sig i bilen och inte går att få loss osv. Är det Ionity- eller Polestar-relaterat?
Generellt tyker laddningen är stökiigare nu, kanske för att jag höjt kraven på hur det borde fungera. Ett exempel är en laddning på Recharge igår. Kommer fram, partkerar och får inte igång laddningen. Får inget riktigt fel, piper lite konstigt och bilen lyser rött. Tar upp Charge Finder och för att veta vilken laddare jag är på msåte jag hitta ett långt nummer skrivet med 5 mm höga bokstäver på laddaren. Ser i appen att denna är ur funktion, kan då inte på ett enkelt sett se vilken laddare som rä vilken utan måste springa runt och läsa denna minimala ID-nummerserie för att komma fram till vilken av dessa som faktiskt fungerar.
Hur kan det inte sitta en stor röd/grön lampa som indikerar om den fungerar? Och varför inte stora tydlige siffror på laddstolpen så man innan kan åka till rätt nummer? Hur ska en oerfaren person dessutom veta att Recharge-laddarna kräver en app från Fortum? En QR-kod som ska skannas för att betala med kontokort är ju som att be om att bli utsatt för phishing.
Tycker det är för dåligt generellt, nog måste väl nivån på själva proceduren att ladda och stabiliteten hos laddarna höjas många snäpp innan vi kan säga att det fungerar tillfredställande?
Misstänker att det är Polestar-relaterat. Har aldrig krånglat med laddning förutom när jag testat Polestar-bilar.
Vilken SW version har du i bilen?. De löste att man fick stå och tryckain laddhansken med 2.2 och sedan gjorde de lite bättringar i 2.3.X
När bilen kom var det hopplöst. sedan 2.2 har jag haft 0 problem.
Hade problem någon gång ibland när jag hämtade ut den (december 2021) men bara första sekudnerna. Nu bröts det så fort jag släppte... Jag har 2.3.
Har inte haft några problem här, låter som du haft max oflyt.
precis som Katho säger så låter det som du har max oflyt...ELLER så kan det vara något knas med din laddkontakt?.
Fungerade bra ungefär tills jag fick 2.3, men den ska ju inte påverka detta så jag tycker vi bestämmer "oflyt" här. Dock är mitt gubbgnäll om laddningssituationen rent generellt fortfarande inte löst
Funkar en Tesla Destination Charger att plugga i en icke-tesla och ladda?
Är det stället som erbjuder laddningen man betalar till? Kunde inte se laddaren i tesla appen
Historiskt har det inte fungerat.