Allt om Amazon i Sverige

2 gillningar

I Storbritannien slutar de acceptera VISA-kort:

:flushed:

1 gillning

Smart drag, Visa är ju inte så stort. :joy:

1 gillning

Är det större med kreditkort där än här? Annars lär det väl inte påverka så mycket :man_shrugging:t3:

It said the move was due to high credit card transaction fees but said Visa debit cards would still be accepted.

Hittade lite statistik:

  • 66 million credit cards were issued as of February 2020.
  • Brits had racked up nearly £60 billion in credit card debt as of late 2020.
  • In 2019, the total amount of credit card fraud losses exceeded £620 million.
1 gillning

63 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Debit eller kredit

För att återgå till Amazon…
Jag kontaktar Amazon via chat varje gång ups nu fuskar och inte leverans till dörren.
Sist nu var det riktigt genomskinlig, fick besked vid lunch att de försökt att leverera hem till mig utan att lyckats. Grejen var att jag var hemma och jobbade, satt så jag såg dörren hela tiden.

Gör gärna samma så kanske det blir bättre.

3 gillningar

Amazons reklamation var smidig, köpte reflexer till barnens cyklar. Ett fyrpack varav det ena hade spruckit under leveransen.
Reklamerade i appen, de skickar nya på studs.

De andra kan jag behålla, är ju tre som är hela så vi lär synas i mörkret. :slight_smile:

1 gillning

Lite sugen på att skaffa en echo dot högtalare, speciellt nu när de reas ut. Hur är Alexa vs Google?

Finns det några unika coola funktionen för Alexa?

AUX utgång :slight_smile:
Värt att tänka på är att Alexa inte finns på svenska (än).
Det är vad jag vet rätt dött lopp funktionsmässigt annars, vissa saker är smidigare med Alexa, vissa med Google.

1 gillning

Hur är det med Amazon, vågar man säga att man handlar där utan att folk tittar snett??

Sen Prime med fri hemleverans kom så har jag gått helt bananas, vad jag än ska ha så kollar jag först om Amazon har det, vilket de ofta har. Inte bara teknik utan kläder, diskmedel, bakplåtspapper, ja…vad som helst.

Fast jäklar vilken dålig stämning det kan bli runt fika bordet, Pratas om personal som far illa, alla dessa hemleverans och returer och Amazon konkurrerar ut andra aktörer. Där ska man inte handla är budskapet.

Det stämmer säkert, fast sett ur kund perspektiv är de helt grymma.

Om du handlar rejält kanske personalen får det bättre. Jag antar att de får betalt enligt avtal och att gällande regler följs i Sverige iallafall.

3 gillningar

Bry dig inte om vad andra tycker om hur/var och vad du köper.

1 gillning

Jag tycker frågan kan diskuteras och behöver diskuteras. Det är ju ingen hemlighet att folk som jobbar på Amazon och då framförallt lager inte har speciellt bra villkor.
Sedan behöver man ju inte kanske trycka upp det i ansiktet som dina kollegor verkar göra. Men alla gör ju sina val och kan respektera folk som inte handlar på Amazon av dom skälen.

Jag har själv inte Prime (för att jag inte handlar tillräckligt ) men handlar från Amazon. Mycket för att det är smidigt, bra priser, gratis frakt och inga problem om det blir strul.
Sedan måste jag erkänna att jag ibland får lite dåligt samvete eftersom jag vet om att det är tvivelaktiga förhållande men det överväger när det är så smidigt.

3 gillningar

Man tycker lite synd om det stackars Bring bud som är ute och kör i en snöstorm fredag kväll för att leverade en brödrost som jag köpt från Amazon. Leveransen flyttas fram fram hela tiden, troligen pga vädret.
Skulle vilja ringa hen och säga kom på måndag istället, inte så jag ska rosta bröd ikväll…

5 gillningar

Fast det är rätt gott med rostebröd en lördag morgon!

4 gillningar

Inget stoppar en toastmaster från Amazon, inte att förglömma att det finns chaffisar som levererar med stolthet på utsatt tid.

2 gillningar

Det var det, =)

5 gillningar

Har du länk till den?

De’Longhi CTOV 2103.GR Vintage… https://www.amazon.se/dp/B00BLG3IOM?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Känns lyxig, rostar bra. Går även att värma bullar på gallret.

Lite större än vanliga, bra att tänka på…

1 gillning