Allt om Amazon i Sverige

Sant!

Men ibland har dom sjuka regler, som Dustin tex. Dom tar inte emot returer om man öppnat förpackningen.

Då får man gnälla lite, man har alltid rätt att öppna förpackningen och undersöka varan som privat person.

1 gillning

Hur menar du? De har inget val, de måste ta emot dem. Åtminstone så länge det gäller privatköpare.

Köper du privat och det inte är hygiengrejer så som hörlurar eller mjukvaror så är det inte upp till Dustin att bestämma det :slight_smile:

Ah okej, ja jag köpte en router för typ 2 år sedan som jag inte fick returnera. Men bra att veta så här i efterhand om man handlar igen.

Sjukt. De brukar inte göra sådana misstag.

1 gillning

Jag har skrivit tidigare (troligen i denna tråd till och med) att Amazon är svinbra att ha och göra med vid returer eller problem. Gäller både .se och andra. Sidan må se ut som skit och sökmotorn suger, men logistik kan dom!

2 gillningar

Kanon! Tack

De skickar väl bara returerna rätt i papperskorgen :wink:

(Stod i en nyare artikel att de skulle bli bättre på att sälja fyndvaror vilket skulle kunna medverka till att de slänger mindre)

1 gillning

Japp, att Amazon är ett öretag som skiter i sina anställda, miljön och bara prioriterar mer pengar till Jeff är väl knappast en nyhet. Vi får alla göra våra egna moraliska val om man ska handla från Amazon eller inte.

Men från ett kundperspektiv är dom som sagt jätteenkla och bra att ha att göra med om någon strular.

2 gillningar

Vilka fraktbolag får ni hemleverans med?
När Prime kom i september så var det blandat, mest Posten.

Nu är det bara Ups och nån enstaka Bring. Saknar Posten, där kunde man speca när och hur man ville ha sin leverans i deras app.
På Ups kan jag inte välja nått, fast de lämnar i brevlådan om jag inte är hemma.

Lämnar dom i brevlådan? Wow! Köp en lott, spela på V75 och Stryktipset. Du kommer garanterat att vinna!:joy:

3 gillningar

Den som hade ett Prime abonnemang. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Köpt oss en rätt stor brevlåda som vi inte låser, de flesta bud verkar prova att öppna den och lämnar isåfall direkt i den.
Har nog besparat mig en del promenader till diverse utlämnings ställen.

Jag har också en stor brevlåda som är öppen men UPS åker inte ens och ringer på.
Utan åker direkt till utlämningsstället. :rage:

Nu har turen med Ups tagit slut, skulle fått ett paket igår men kom aldrig.

”Paketet innehas av transportören eftersom ytterdörren/uppfarten var otillgänglig. Kontakta Amazon för leveransinstruktioner.”

Möjligen att någon granne samtidigt backade ut sin bil eller sopbilen kom fast att kräva att ett villa område är helt tomt på trafik känns lite överdrivet.

Det är mer sannorlikt att UPS inte orkade åka till dig utan hittade på en ursäkt än att någon granne råkade vara i vägen.

5 gillningar

De har inte ens varit där, klassiskt leveransmeddelande.

2 gillningar

Nu har jag Prime igen. Problemet med Swedbankkortet är tydligen när man väljer årsplan så nekas betalningen med följd att man blir avstängd. Väljer man månadsbetalning så fungerar det fast då till en högre kostnad. Amazon är inte villiga att sänka månadskostnaden till årspriset utan tycker jag ska testa att lägga om till årsbetalning om ett par månader.

1 gillning

Tyvärr var det nog så, kom nästa dag till brevlådan som alla andra ups leveranser. Trist att de ljuger, man fattar ju att ibland blir det strul fast säg det då istället.