Allt om Amazon i Sverige

Med Norwegian kortet gick det bra att välja årsbetalning på Prime så nu är man med i matchen.

4 gillningar

Singelhushåll?

Är ni en hardcore beställare hos Amazon kan jag rekommendera appen Parcel. Lägger till beställningar från Amazon automatiskt oavsett fraktbolag. Fungerar himla smidigt.

3 gillningar

Har kört med den ett tag. Riktigt bra för både paket från Amazon och övriga. Körde förut med en app som heter Deliveries men började testa Parcel och kör nu bara den.

Själv så kör jag med Mina paket: ‎Mina Paket i App Store
Förutom de vanliga som Posten, Dhl och Schenker så plockar den även upp Instabox, Budbee mfl. För paket som kommer med DHL kan man identifiera sig med mobilt bank-id.

1 gillning

Kör den också men den är inte så bra med internationella försändelser. Sedan tycker jag appen är lite plottrig.

1 gillning

Lite konstigt av BreakIT att ta upp det nu, var ju nästan ett år sedan det hände och fixades till.

Det var Svenska Dagbladet som hade nyheten men den var låst så länkade till Breakit istället. Ja, lite sent kan man tycka.

Nej det är jag inte!🤌🏼

1 gillning

Ha. Exakt just den fick jag med häromdagen. Känns som Amazon är sämre på personifiering än vad jag trodde…

1 gillning

Var det du som köpte pappas nya tv :thinking:

Ja, men på Elgiganten. Däremot köpte jag ett fäste till TV. Det jag inte gillar är sådana här notiser. Det är ju typ reklam.

Men hade du glömt att beställa en rom eller vinyl då hade det gått bra med en påmnnelse. :joy::joy:

Du får vara glad att det bara var en notis om en HDMI-kabel och inte någon av de mindre rumsrena produkter de (kanske framförallt strax efter lanseringen) saluför i Sverige.

Ja och jag hittade inte var man kunde skilja på reklam-notiser och leverans-notiser.

1 gillning

Det är jag…definitivt inte! Var får de detta ifrån…

Ja det är så jävla dumt.

Fick en till idag. :grimacing:

Kan det vara nån slags reklamgrej i form av att vi visar upp för varandra och vänner och arbetskollegor. Som när Starbucks skriver ditt namn tokigt felstavat på din mugg och du visar upp galenskaperna på Instagram.