Aktietråden

Det vänder nog :joy:

1 gillning

September gick ju riktigt bra ju!

Laughing And Crying Pedro Pascal GIF by Golden Globes

2 gillningar

Mitt gick lite bättre, tur jag inte lyssnar för mycket på dig och dina tips . :joy:

1 gillning

Haha jag gick plus också, tog ut 20 lök från ett fasträntekonto då jag köpte Rawbike :sweat_smile:

1 gillning

Sammanfattningen blir ju lite missvisande när man gjort ett sådant uttag. Låg 59 tusen back för att jag gjort ett uttag från Resekontot. :sweat_smile:

1 gillning

Kunde inte sortera så men så här ser det ut på 1 månad

Haha japp, fick ont i magen först men sen såg jag att det var uttag :joy:

1 gillning

Kollar man på senaste veckan blir man ju inte direkt uppåt. :joy::joy:

1 gillning

Titta över 12 månader tillbaka eller innevarande år, då ser det väl bättre ut? Enskild vecka eller månad säger inte mycket, det svänger fort i hockey.

1 gillning

Jadå, men avanza skickar ut månadsuppdateringar :slight_smile:

Tittar man i år ser det ju bättre ut. :yum:

1 gillning

94 kr är inte illa.

Råkade få med volymknappen när jag tryckte fel. :joy::joy:

2 gillningar

1 gillning

Du ska ju alltid vara värst. :joy::joy:

1 gillning

Tycker det ser ut som det minskat 40’ på en vecka men så räknar tydligen inte avanza :sweat_smile:

1 gillning

Drar man linor till vardags blir ju uträkningarna sådär. :joy::joy: Får heller inte ihop hur de tänker.

Sålde av en grön fond i min pensionportfölj som gått dåligt och köpte Nvidia för pengarna istället. Får se om AI-boom håller i sig :wink:

1 gillning

Sitter fortfarande och kliar mig i huvudet hur jag ska göra. Är ju extremt försiktig med mina pengar. Funderar på att kicka in typ 100K totalt initialt, då lägga:
60K LF Global Index
30K Spiltan Aktiefond
10K Swedbank Robur Ny Teknik A

Sedan månadsspara typ 5k/mån enligt samma fördelning. Vad tror experterna här om det? Bör jag överväga någon annan fond/aktie samt bör jag diversifiera mer än så?

3 gillningar

Tycker det låter som en rimlig fördelning. Jag hade kanske minskat teknik till 5% och ökat med 5% på globalfonden.
Dvs 65,30,5.

Kan du månadsspara mer än 5000 så gör det.

1 gillning