Det vänder nog
Haha jag gick plus också, tog ut 20 lök från ett fasträntekonto då jag köpte Rawbike
Sammanfattningen blir ju lite missvisande när man gjort ett sådant uttag. Låg 59 tusen back för att jag gjort ett uttag från Resekontot.
Haha japp, fick ont i magen först men sen såg jag att det var uttag
Titta över 12 månader tillbaka eller innevarande år, då ser det väl bättre ut? Enskild vecka eller månad säger inte mycket, det svänger fort i hockey.
Jadå, men avanza skickar ut månadsuppdateringar
94 kr är inte illa.
Råkade få med volymknappen när jag tryckte fel.
Du ska ju alltid vara värst.
Drar man linor till vardags blir ju uträkningarna sådär. Får heller inte ihop hur de tänker.
Sålde av en grön fond i min pensionportfölj som gått dåligt och köpte Nvidia för pengarna istället. Får se om AI-boom håller i sig
Sitter fortfarande och kliar mig i huvudet hur jag ska göra. Är ju extremt försiktig med mina pengar. Funderar på att kicka in typ 100K totalt initialt, då lägga:
60K LF Global Index
30K Spiltan Aktiefond
10K Swedbank Robur Ny Teknik A
Sedan månadsspara typ 5k/mån enligt samma fördelning. Vad tror experterna här om det? Bör jag överväga någon annan fond/aktie samt bör jag diversifiera mer än så?
Tycker det låter som en rimlig fördelning. Jag hade kanske minskat teknik till 5% och ökat med 5% på globalfonden.
Dvs 65,30,5.
Kan du månadsspara mer än 5000 så gör det.