Aktietråden

Hittade ingen ekonomibubbla så de fick bli här istället.

Köpte aktier i Apple i februari mest för att det har varit en ”dröm” att någon gång göra det. Har inte kollat mina investeringar den senaste tiden av förklarliga skäl. Men AAPL är nästan tillbaka där den var när jag köpte (blå pluppen) :wink:

bild

1 gillning

Sista veckan har den stigit över 300 igen.
Jag slog till när den var nere på ca 230 i mars. :+1:t3:

2 gillningar

Jag köpte nästan på toppen. Plus 3% på Apple. Satt och tittade på den 2012 men köpte inte av någon outgrundlig anledning, tyckte den var dyr i typ 90$ då. Alltid lätt att vara efterklok.

2 gillningar

Har varit lite sugen på både Tesla och Google men dom är så dyra dom aktierna.

1 gillning

Skrämmande med Tesla är att Elon kan twittra något märkligt och aktien dyker 15%. Men den har haft helt sjuk utveckling. Google håller jag mig borta från på alla sätt och vis :see_no_evil:

1 gillning

Tesla är som Bitcoin. :rofl:

1 gillning

Det var väl senaste förra veckan när han tappade det på Twitter och aktien sjönk med 10%. :joy:

Vägen mot ekonomiskt oberoende kommer närmare… :wink:bild

5 gillningar

Ja, nu blir det fest :wink:
bild

1 gillning

Xact högutdelande, hur ser man historiken på den? Kan ej se i avanza-appen som med andra fonder

Den är en vad man brukar kalla börshandlad fond. Du köper och säljer den i realtid (med courtage) som med aktier. Observera att precis som med aktier ser du inte utdelningen i grafen över utvecklingen för den. Det gör att det blir lite knepigt att jämföra den med vanliga fonder.

Du kan läsa mer om den hos bloggaren petrusko. Han skriver om den lite nu och då. Finns för övrigt mycket intressant på hans blogg.

1 gillning

Sonos steg ordentligt under gårdagen. :+1:t3:
bild

@Stefan_Sandstrom fan har du gått o smygköpt så jäkla många Sonos-prylar nu :wink: nya ARC va

1 gillning

Ja det var en riktigt trevlig ökning. 19% upp till så ligger jag plus minus noll :joy:

1 gillning

hahahaha ALDRIG

1 gillning

Ända anledningen till att du pratat bra om sonos är för att få upp aktien.

3 gillningar

”Ända” – menar du att @Marcus_Attefors pratar med arslet? :wink:

5 gillningar

det också

1 gillning

Jo man tackar! Dexter sitter lugn i båten och åker mot nya höjder :+1::white_check_mark:

5 gillningar

Tackaaarrrr!!!
Nu inväntar vi spago , stayble, wnt , chromogenics, invajo för avfärd :rocket::rocket::rocket: