Aktietråden

Gul linje är zero

Ja d blir ju lite skillnad på 6 vs 14 år
Men 6 vs 6 skiljer inte mkt

Nu jävlar e d utörsåkning haha! en andravåg på detta också :rofl:

Spännande om omx sjunker under ~1580 :wink:

Håll i hatten nu när USA öppnar upp om 20

Indikerar ca -3%. Spännande det här :smiley:

Japp, betyder ännu mer fall här :sweat_smile:

Har du någon hedge mot börsen i form av guld, silver eller andra råvaror? Jag kör guld och silver men tvekar lite om det är rätt på medellång sikt.

Nopp kör ingenting sånt , säkerhet e för darrläppar med svagt psyke :sweat_smile:
Skämt o sido, börsen går utslaget på x antal år ändå upp mer än ner så jag har aldrig funderat eller tänkt på att täcka upp, men din strategi e nog ganska sund så kör på den

Kanske lite Nobina nu när man e u 50kr och Hufvudstaden

Oufff trodde den skulle stänga på -5%, va galet nära ändå

Spännande vad som händer i morgon :thinking:

Fortsätter det i denna takten till stängning Over There så tror jag vi stänger på 1565-75 här imorgon

@Marcus_Attefors
Köpte du in dig i ISR?

Nepp! Men jag borde ha gjort :stuck_out_tongue:

1 gillning

Lyssnade på Avanzapodden om att köpa aktier i ett investmentbolag. Mycket snack om att köpa till rabatterat pris. Hur gör man det? Har bara aktier i mitt ISK på LF då jag inte tänkt att bli en riktig börshaj. Men kan man köpa till ett bättre pris vill man ju det

Gissar att de pratade om substansrabatt, alltså att aktiens värde är lägre än bolagets samlade investeringar (aktier som de äger i andra bolag). Om priset på aktien i ett investmentbolag är högre än dess samlade tillgångar pratar man istället om att man får betala en substanspremie. Så har åtminstone jag förstått det.

Här kan man se om rabatt och premie för svenska investmentbolag:
http://www.ibindex.se/ibi/#/index

3 gillningar

Precis som kapten haddock skriver så kolla ibindex samt fbindex, matnyttiga sidor

@Marcus_Attefors
Lätt att vara efterklok tyvärr
Den ska dock upp en bit till

3 gillningar

Oväntat positivt på OMXS idag. Tur jag höll inne med min plan på att köpa lite XACT Bear. :wink:

1 gillning

Ja. Jag såg framför mig ett blodbad :denmark: idag

Ja, börjar fatta varför det inte rekommenderas att försöka tajma börsen.

3 gillningar

bra sida att kika runt på lite se vad dom tycker om köp sälj signaler osv, MEN , gör även egen läxa

2 gillningar

Hösten 2015 var jag övertygad om att iPhone hade sett sina glansdagar och sålde av 100 aktier. Ack vad fel man hade :neutral_face:

2 gillningar