Aktietråden

Var det bara jag som satt kaffet i halsen och helt missat amazons split igår? 🫣😂

1 gillning

Tycker man sätter kaffet i halsen varje gång man tittar in hoa Avanza. :joy::joy::joy:

1 gillning

Slutsats: Drick inte kaffe. :laughing: :wink:

3 gillningar

Det blev ingenting, vilket kanske var det bästa

Utredning av det potentiella samarbetet mellan Safello och Avanza kring kryptovalutatjänster sägs upp av Avanza | Placera

Fick precis mail att jag fått 350 aktier tilldelade hos Poppels. Blir spännande.

5 gillningar

Har du druckit så många suröl?

Kan väl vara kul att vara med på tåget med en firma som har produkter man gillar.

2 gillningar

Vad tror ni om Polestar som kliver in på börsen nu på fredag? Äger en drös GGPI(SPAC) som förhoppningsvis omvandlas till polestar.

Har köpt på mig en bunt också, så bara vänta och se. :slight_smile:

1 gillning

Nu hände det, PSNY.

1 gillning

Hittar den ej på avanza???

Avanza har inte omvandlat till psny än.. kan ta en trading dag. På måndag så ska den nog ligga där.

1 gillning

Vill man ha aktier nu? :joy::joy::joy:

Kortsiktigt nej :slight_smile:

1 gillning

Ni som kör depå, kommer inte värdet på ens aktier in på kontot? Polaren köpte Poppels för några år sedan och han har alltid haft 0:- i saldo på sitt depå konto hos Swedbank. Så han vet inte vad han har för värde idag. Ska det vara så? Jag trodde att fondkommissionären levererade denna info till banken. Vad är annars meningen med depå kontot? Jag betalade in i förra veckan så det är kanske för tidigt att undra varför jag också har 0:- på mitt konto.

Hittade svaret på Poppels hemsida.

Skärmbild 2022-06-26 150913

Ska man handla så är det ju nu :wink:

1 gillning

Kollade lite på Avanza och jag har ju ett Aktie & Fond konto där man skulle kunna få in Poppels aktierna. Sedan skulle man kunna flytta de därifrån till ISK om jag förstod det hela rätt. Eller går det inte att ha dessa aktier på ISK kontot?

Kolla med avanza, deras support är bra :slight_smile:

1 gillning

AMTD Digital... Veckans raket. Minst sagt. +11000% sen den 15:e

1 gillning