Aktietråden

Ridå!:tired_face:

2 gillningar

Ja nu kan vi snart börja supa. :joy::joy::joy:

1 gillning

Äh, bara -20% i år. :joy:

Ligger +2,34% sedan start just nu även om det inte känns så. :joy::joy:

Men i år är det -25,93% så det rockar ju inte på direkt. :joy::joy:

:joy:


Dock plus över 3år

1 gillning

Ja man kanske inte ska gnälla för mycket när man ser hur det gått för andra här. Ligger med nöd och näppe plus sedan start för 1½ år sedan.

1 gillning

Nu ska det bara ner lite till, sen köper vi på oss mer :slight_smile:

2 gillningar

Hur många aktier har du tecknat? :grin: @RolexJocke

Inga än så det kanske är läge. :joy:

Man kan tydligen inte köpa Poppels detta genom Avanza utan måste ha ett vp konto eller depå. Vad rekommenderas och hur skaffar man detta?

Jag vet inte. Jag såg bara att de hade emission och tänkte på dig. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag öppnade ett depå konto hos Swedbank och satte upp mig på ett knippe aktier. Sen får vi se hur det går, om det blir något eller inte. Såg även att de aktier jag har hos Avanza skulle gå att flytta till Swedbank. Är detta någon fördel? Eller är det bättre att ha kvar dessa hos Avanza?

Bättre att ha hos avanza, lägre courtage, bättre app

1 gillning

Ok, Poppels gick inte att ha hos Avanza så det får bli Swedbank om jag får några.

Precis, man måste ha VP-konto för onoterade aktier.
Men i övrigt är avanza bättre på alla sätt, dvs flytta inte över allt till Swedbank

Då kör vi Avanza där det går och Swedbank för resten. Tackar.

1 gillning

Jag fick ett brev angående mina hövdingaktier.
Tänker att enklast är att bara sälja dem med viss förlust utifrån vad jag köpte dem för. Vill inte krångla.
Hittar inte så mycket information om hur man gör annars i sådana här fall.

Bara att sätta på sig hövdingen om man slår omkull när man får återbetalningen. :joy:

Nu har det ju börjat röra på sig igen på kontot. :joy: