Young Wallander

Men du har ju rätt i hur det ser ut idag. Men jag hyrde en lägenhet i andra hand 1987. Då stod det en diskmaskin i köket. Fritt på golvet. Man fick sätta slangen på vattenkranen i diskhon och avloppet i slasken.

Jag frågade ägaren varför han inte hade den på toaletten som var ganska stor. Inte tänkt på det svarade han…:grin:

Hittade ett gammalt foto. bild

1 gillning

Vilket år är det där?

Kan också bero på att folk vet att det är lönlöst att anmäla alternativt inte vågar anmäla brott :smirk:

1 gillning

Tvättmaskin i köket börjar bli lite småklassiskt i vissa studentlägenheter i Lund.

Jag tycker det är ett estetiskt hån mot mänskligheten.

3 gillningar

91-92 skulle jag gissa.

1 gillning

Med små toaletter var det ju en liten toppmatat som gällde och då fick man se upp så man inte satt sig fel när man gjorde tvåan. :joy::joy::joy:

Ja det är fruktansvärt och extremt opraktiskt också!

Så dumt så dumt. Men samtidigt är centrala tvättstugor nog en ganska svensk, eller i alla fall nordisk grej)

I många amerikanska filmer och tv-serier går de ju och tvättar i något som påminner om en tvättstuga fast med många tvättmaskiner i samma lokal.

Ja där finns det ju ofta kommersiella lokaler där man går och lägger in pengar i en automat.

Han som spelar Wallander är ungefär lika bra som Steven Seagal på att förmedla känslor.

Till en lägenhet jag hade i Norge så ingick det en plats i tvättstugan för att ställa sin egna maskin. Fanns inga gemensamma maskiner i tvättstugan så det var 10st tvättmaskiner där.

Du menar som i Danmark, møntvask som översatt är pengatvätt. :joy::joy::joy:

Han var fantastisk när jag såg honom spela Mozart i ”Amadeus” på Dramaten. Johan Rabaeus spelade mot honom som Salieri.

Teater och tv-serie är visserligen inte samma sak.

Förklarar varför han har fått rollen. Synd att han inte är lika bra på tv-skärmen.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Stora politiktråden

Har sätt denna serie varje dag på väg till jobbet. Tycker den var helt okej faktiskt.

Tycker mig se någon enstaka scen från Malmö ändå :smiley: