Young Wallander

Maken på besvikelse - skall äga rum i Malmö men det är inspelat i Vilnius, Manusförfattarna kan inte heller satt sin fot i Malmö - det framstår mer som en dystopisk framtidsklyscha av stan.

Utöver det är den otroligt seg.

Pengar och åter pengar handlar det om. Varför är den på engelska…

Det är.nog för att nå en större publik.

Nähä. :laughing:
Man får önska lycka till.

Nej! Jag tänkte ju se den nu :worried:

Vilnius? Det är ju inte ens i Danmark! :wink:

Lite som med serien Bron. Utspelar sig i Malmö/Cph men inte en enda av skådespelarna är ens Skåning, vad jag förstod.

Lokala statister finns det gott om och serien är i alla fall inspelad i Malmö - faktiskt oftast även det som skall föreställa Köpenhamn.

Statister räknas inte utan de som faktiskt är aktiva, återkommande skådespelare i serien.

Kollade de fem första namnen i rollistan för säsong 1: en skådespelare från Köpenhamn och en från Lund. Inte helt illa ändå.

Uruselt i min bok, då hela miljön handlar om Malmö/Cph. Vem var denne skådespelare från Lund?

Talade han ens skånska i serien?

Men är inte grejen med skådespelare att de ska kunna spela att de kommer från andra platser? Annars kan ju Alicia Vikander stryka alla sina roller. Hon är ju svensk så då borde hon inte kunna spela britt eller amerikan. Och Pierce Brosnan, en irländsk James Bond – hur tänkte de?

4 gillningar

Eller isländsk playboy!

Nej jag har inga problem med att folk inte är skåningar - särskilt inte i en stad som Malmö som är uppbyggd av människor som kommer utifrån. Få med bred skånska i den här staden.

Däremot älskar jag att se korrekta miljöer.

Ja, de kunde åtminstone använt korrekta flygfoton med hjälp av Microsoft Flight Simulator. :wink:

Jo, precis. När en serie då utspelar sig i Malmö och ingen skulle tala skånska bland skådespelarna så speglar det miljön väldigt dåligt, enligt mig. Precis som att Alicia Vikander ska tala brittisk engelska om hennes karaktär är därifrån.

Hahahaha....pff

Det här kan ju vara en anledning till att undvika skånska i tv-serier:
bild

3 gillningar

Haha, det där är ju mer en måttstock på intelligens hos frågeställaren än något annat :smiley: