WWDC 2022 (MacBook Air M2 börjar säljas)

iTunes Match ingår ju i Apple Music. Men kan man hela biblioteket i molnet bara.
Måste det inte även ligga någonstans fysiskt.:thinking:
Mycket av den musiken jag har finns inte ens på Apple Music.

Från sajten:
image

Det kommer bli stökigare att kopiera text från en app till en annan – men det är för ditt egna bästa.

Integritet fortsätter vara en del av Apples filosofi och i iOS 16 förbättras det ytterligare för användare. När du kopierar text från en app till en annan kommer nu ett fönster upp där du måste godkänna om den nya appen ska få ta del av det du kopierat.

Nekar du tillåtelsen kommer den andra appen inte kunna läsa av det du har kopierat. Detta har appar kunnat göra utan tillåtelse tidigare och det här är ännu ett steg i att skydda din integritet och din personliga data från att hamna hos oönskade källor.

Via: 9to5mac

2 gillningar

ITunes Match är en egen tjänst där du laddar upp ditt musikbibliotek, om Apple kan så matchar de din musik. I annat fall så laddar de upp den. Så slå synkronisera bibliotek på alla dina enheter så kommer du åt det överallt. Du behöver en back-up på musiken för Apple ”tar inget ansvar” (som när de råkade byta ut folks explicit låtar till mer barnvänliga versioner)

Ok. Så behöver alltså lägga mitt "gamla" bibliotek på en disk för backup.
Men eftersom iTunes Match ingår i Apple Music så behöver jag ju inte signa upp på det separat.
Jag har aldrig haft en dator innan där hårddisken är mindre än allt material jag har. Så det gäller nog att tänka om lite när bytet sker i framtiden.
Min iMac börjar sjunga på sista valsen så snart dags att köpa nytt.

Redan riktigt trött på denna funktion.

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

16500kr för den billigaste MacBook Air. :neutral_face:

2 gillningar

men det är också den bästa macbook air någonsin

1 gillning

Kommer det upp varje gång?

Det skiljer inte mycket mot MBP. :-/

Japp =(

Kanske, men har alltid sett Air som något billigare och tillgängligt men fan då kan jag lika gärna bygga ny pc. :neutral_face:
Men vill hemskt gärna ha en Mac privat men känns väl mycket med det priset.

En tusenlapp…. Hmm.

Är det bara första gången man klistrar in, eller vid varje gång?
Är det varje gång blir det ju snabbt outhärdligt....

Lite förvirrande med de uppgraderade varianterna av Air och Pro 13". Pro är tyngre, har mindre skärm och har fortfarande kvar den oälskade Touch Bar. En Air M2 med samma 10-kärniga grafikprocessor kostar 500 kr mer än motsvarande Pro 13". Vem är målgruppen för MBP M2 13", Touch Bar-älskare och Notch-hatare?

Märkligt också att man fortsätter med 8 GB som standard - i synnerhet på Pro-modellerna.

2 gillningar

Hämsk, har inget namn :star_struck::laughing: Siffrorna matchar ju inte varandra i ytterkant och urtavlan.

Jag med, hade nog fått många kunder från PC sidan. förutom prislappen. Men den där 13,6" tusen gånger bättre än de flesta 15" på PC sidan. Men de kostar å andra sidan 3999:-.... men sorg för ögat.

Batterislukare?

Tillägg för senkomna lösare: Batterislukare med haptic på? eftersom det är avstängt som standard. Kanske det är därför.

Kärlek! Jobba sent, skicka alla e-post till kunder på morgonen. :heart:

Blir säkert en "kommandorörelse" eller swipe för Stage Manager mm