WWDC 2022 (MacBook Air M2 börjar säljas)

Hämsk, har inget namn :star_struck::laughing: Siffrorna matchar ju inte varandra i ytterkant och urtavlan.

Jag med, hade nog fått många kunder från PC sidan. förutom prislappen. Men den där 13,6" tusen gånger bättre än de flesta 15" på PC sidan. Men de kostar å andra sidan 3999:-.... men sorg för ögat.

Batterislukare?

Tillägg för senkomna lösare: Batterislukare med haptic på? eftersom det är avstängt som standard. Kanske det är därför.

Kärlek! Jobba sent, skicka alla e-post till kunder på morgonen. :heart:

Blir säkert en "kommandorörelse" eller swipe för Stage Manager mm

Finns en 15" här... 1gen retina med 8 core i7. Snabb som en... _ _ _ _ _ _

Från sajten:
image

Betaversionen av HomePodOS har skickats ut och utvecklarna har hittat referenser till en ny HomePod. Eller åtminstone, inte HomePod eller HomePod mini.

Igår släpptes många av betaversionerna för Apples produkter efter företagets keynote på WWDC 2022. I vanlig ordning så kastar sig utvecklarna över de många koderna för operativsystemen och när det gäller HomePodOS så hittades en referens till en produkt som inte är en HomePod eller en HomePod mini.

9To5Mac hittade följande referens i koden: “AudioAccessory6,” där HomePod mini är “AudioAccessory5,” och originalhögtalaren HomePod heter “AudioAccessory1.”

Dock så går det inte att installera betaversionen HomePod Software 16 än varför konkreta nyheter inte släppts än. Installation ska enligt uppgift gå att göra först nästa månad.

Fler får tillgång till betaversionen

En nyhet är att betaversionen av HomePodOS är tillgänglig för publika betatestare vilket inte varit fallet tidigare. Då har enbart utvalda utvecklare fått tillgång till betaversionen vilket alltså nu förändrats via distributionskanalen “AppleSeed”.

Källa: 9To5Mac

1 gillning

Haha lyssnade på morgonpasset imorse och den senaste trenden (nämndes lite skämtsamt), är att inte använda trådlösa hörlurar. Det är alltså trådar som gäller haha.

Jag tror dock inte denna trenden kommer hålla i sig eller bli speciellt stor.

1 gillning

Men är helt klart ingen cool kid längre. :frowning:

Dottern sa dock till mig förra veckan. ”Du har verkligen häftiga och bra hobbies”
Då sa jag för mig själv. ”Still got it” :joy::joy::sunglasses:

5 gillningar

Har sett olidligt många kids på tåget som kör sådär.

1 gillning

Det mesta kommer tillbaka förr eller senare! Iallafall sådan som fungerade väl. Gammal bra teknik ska man aldrig dissa i mitt tycke! Det kommer nya grejer hela tiden och tillslut tröttnar man på det.

Men hörlurssladden är det nog få som saknar i detta forum.:nerd_face:

Och den där trenden handlar ju inte om teknik utan om andra saker.

4 gillningar

Jo, jag tror dom mesta här inne är såna som gillar nytt hela tiden. Jag var likadan också förut. Jag tröttnade på allt. Blev för mycket för mig. Fick köpa nytt hela tiden och aldrig var man "helt" nöjd.

Den MBP 13" är i princip samma som en Air. Olika formfaktor och att MBP har touch id som i princip skiljer dem åt.
Steget upp till MBP 14 är rätt stort. Där skiljer det 7 500:-

Får känslan att Apple har ett lager med gamla 13” mbp-chassin som de vill bli av med.

1 gillning

Gör det? :thinking:
Grundmodellen av 14" Pro med 512 GB lagring och 16 GB kostar 23995 kr.
Samma konfiguration av nya Air kostar 22995 kr. :man_shrugging:

Jag tolkar det som att man jämför instegsmodellerna

Från sajten:
image

Den nya låsskärmen var en av de stora nyheterna under gårdagens event och utvecklarna kan göra den ännu bättre.

Med levande aktiviteter på låsskärmen kommer utvecklares appar kunna vara dynamiska och uppdateras i realtid. Det betyder att du exempelvis skulle kunna följa din beställda pizza, budbil eller Uber direkt på låsskärmen. Den här widgeten kommer ligga längre ner på låsskärmen precis över knapparna för ficklampa och kamera.

Via: Macrumors

3 gillningar