Will Smith och Oscarsgalan

Observera att detta kan ha hänt på riktigt.

En liten kille på ca 2,5 år tultar fram på sin trehjuling. En liten bit fram sitter en annan kille som är lite mer än ett år äldre på enplasttraktor med släp. Lagom till att 2,5 åringen kommer fram till den adressen killen backar han ut med sin traktor för att med flit blockera vägen för den lille.

Den lille ser förvånad ut och den större mycket nöjd. Den lille går av sin trehjuling och går fram till den äldre och ger honom en örfil. Den äldre börjar gråta men flyttar traktorn och den lille går tillbaka till trehjulingen och tultar vidare. Resultatet av detta blev att den äldre från denna dag aldrig småbråkade eller jäklades med den mindre.

Vad borde pappan till den mindre ha gjort?

  1. Berömt den lille för att på ett lagom aggressivt sätt hanterat situationen
    x. Varit tyst och låtet barnen hantera lek och bus även om det innehöll en örfil?
  2. Sagt åt den lille att man får absolut inte slå någon annan?

Jag vill understryka att den lille aldrig sett våld i hemmet eller ute.

När det gäller mobbare så är jag för att man står upp mot dom

Nu anser jag inte Rock vara en mobbare utan han drog ett smaklöst skämt på en gala. Där man vet historiskt sett att värden drar dåliga och ibland smaklösa skämt.
Det rättfärdigar absolut inte att man åker på en smäll.

Nja, nog för att vi kan tycka olika om saker o ting så tror jag faktiskt inte att du är så dum som du gör dig här :slight_smile:

Det är sådana kommentarer som skulle kunna få mig att göra det. Och till skillnad mot Will så ha du inte stått upp :grin: