Will Smith och Oscarsgalan

Så trist att etablissemanget är så tappat bakom en vagn.

Inte varit någon större fan av Will Smith sedan han var på tapeten med MiB men han agerande på Oscars visade på ryggrad, bra agerat. Då synd att andra saknar ryggrad och han ska ta massa professionella smällar därefter.

Hade inte varit ryggradsbevis om det inte var några konsekvenser.

Är det ryggrad att slå en annan människa?

1 gillning

Det som är lite intressant är ju att Will själv håller på med standup men kan inte ta ett skämt. Hade det varit samma reaktioner på Golden Globe hade väl Rick Gervais varit död och begraven för längesedan.

8 gillningar

Vad menar du nu? Om du säger något dumt som rör mig eller någon i min närhet har jag rätt att slå dig på käften?

Yes, det är manligt att försvara sin (notera ägandeskapet här) kvinna. Tillbaka till stenåldern liksom.

6 gillningar

Det var väl för väl att det franska valet inte spårade ur.

2 gillningar

Men precis, tänk om han gick upp, bad artigt om micken och gjorde ett brandtal om att det nu får vara slut med pikar och den typen av skämt i Hollywood. Jävla vilken hjälte han hade varit och jävlar vilken härligt obekväm stämning det hade varit.

5 gillningar

Vidare - vad hade hänt om Chris Rock inte varit den bättre parten här. Hade han också börjat veva där mitt på scen så hade det varit slutet för båda deras karriärer och även kanske Oscars-galan.

Men visst, ryggrad var det ja.

Undrar vad som hänt om det varit Kevin Hart? Han hade nog exploderat.

Tänkte på honom också :slight_smile:

Han fick en örfil, som han förtjänade. Inte mer med det, därefter utagerat.

Det var ju inte så att han blev misshandlad och fick läkarvård.

1 gillning

Personligen tycker jag inte det är ok att skämta om andras personliga olycka med sjukdom. Bevisligen tyckte inte Will det heller.

Trodde vi hade kommit längre i vår utveckling sedan vi bodde i grottor… Aldrig okej med våld mot en annan människa.

5 gillningar

Jag har också sett klippet, din tolkning överensstämmer inte med min.

För övrigt tycker jag det var uppfriskande. Han förtjänade en lusing för sitt personangrepp, fick en lusing och sedan var det utagerat.

”Bättre parten”, ha :joy:

”Börjat veva” var det också ja, han fick en förtjänad lusing. That’s it :grinning:

Men det är OK att skämta om manligt håravfall?

Tycker att han gjorde sin fru en riktig björntjänst genom att bete sig på det sättet. Väldigt mycket hederskulturvarning på att trampa upp på scen, örfila och sedan vråla av ilska. På grund av ett skämt. Man undrar ju hur han beter sig utanför offentligheten när han inte klarar av att besinna sig ens vid ett sådant här tillfälle.

Skämtet var knappast särskilt grovt och sjukdomen i fråga är inte av det allvarliga slaget. Skämt måste kunna hanteras utan våld även om man inte uppskattar skämtet, det finns bättre sätt att visa det på.

3 gillningar

Det har jag aldrig påstått heller men att ta till våld är inte ok i min bok oavsett skämt. Will är ju inte någon duvunge heller när det gäller att skämta.

1 gillning

Våld är den enfaldiges sista utväg…

7 gillningar