Volvo och CarPlay?

Men du kör ju flygtaxi och då behöver ju inte kommandona vara så tydliga. :joy::joy:

2 gillningar

Ha, gäller att fråga rätt saker på rätt språk… :crazy_face:

Googles navigering fungerar utmärkt (på svenska) kan jag väl förtydliga. Det är mest funktionerna att styra bilens olika delar som i princip inte jag alls kan röststyra.

1 gillning

Tror jag höjt temperaturen, rumpvärme, rattvärme och sådana saker. Vet nog inte riktigt vilka bil funktioner man kan styra med rösten.

Temperaturen ska funka med rösten på Volvo eftersom de själva ger detta som enda exempel (å andra sidan finns denna knapp direkt på displayen alltid synlig så den har inte så hög prio). Ska testa detta röstkommando nästa gång jag är i bilen så lär vi få veta om röststyrning överhuvudtaget funkar med bilens funktioner…

1 gillning

Så släppte även Volvo på sin uppdatering 2.2 OTA till Google Android Automotive-bilarna. Och med detta äntligen CarPlay!

4 gillningar

Jag tyckte faktiskt att carplay var mer intressant innan jag hade det, blev lite besviken.

4 gillningar

Håller helt me ! De ju typ karta o musik på stor skärm bara , men de lite som med en aw svårt o klara sig utan , hade en bil runt 2019 som inte hade , bytte den för att få car play igen

1 gillning

Håller med om att det är karta, musik och poddar. Men jag tycker det räcker, vad är det ni saknar?

2 gillningar

Är jag benägen att hålla med om. Dock måste jag också säga att jag faktiskt saknat CarPlay de tre och en halv månader jag haft nya Volvon. Tycker mest det är SMS som inte funkat på ett vettigt sätt med Google.

Första gången jag har bil med mätardisplay och märker tyvärr att CarPlay inte använder den, t.ex. om jag använder Waze eller Apple Kartor så blir utrymmet svart. Tror inte det går att ställa in?

1 gillning

Jag använder nog mest Waze & lite AM ibland. SMS tycker jag är jobbigt att få i radion när man kör. Så oftast har jag inte det igång faktiskt.

Kan hålla med dig om att sms är jobbigt i carplay :+1:

Det är bra mycket trafiksäkrare än att fippla med telefonen. Jag har för vana att prata in sms sedan tidigare.

1 gillning

Volvo har så att det blir tomt men om man kunde köra Volvos original i mätardisplayen och CarPlay på stora skärmen vore det perfekt. Men icke.

1 gillning

SMS svarar man på när man stannat, blir så stressande när man har en som svarar direkt hela tiden och inte nöjer sig med mindre än 10 SMS. :joy::joy:

5 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Svara på sms verbalt är inget annorlunda än att prata med någon i bilen.

1 gillning

Jag har inte kommit så långt i utvecklingen. :joy::joy:

Just det, minns nu att du hade ett inlägg om det för några månader sedan. Kan konstatera att Volvo har samma CarPlay-lösning för Sensus- som för Google-systemet.

1 gillning

Carplay är ljusår trevligare än bilens inbyggda system :nauseated_face: (Kia ceed 2021)

1 gillning

Jag älskar CarPlay. Det är ju bara till för enkla saker som Kartor, musik/podcast, ringa/meddelande.

1 gillning