Vilken/vilka webbläsare använder ni?

Chrome för hela slanten :slightly_smiling_face:

Safari privat på Appleprodukterna, Edge(heter den så) på jobbet och Chrome när jag känner för det eller om Safari krånglar på någon sida. Testar DuckDuck(?) ibland när jag vill vara lite hemlig.

Läs: porrsurfar

1 gillning

Tor om du vill vara hemlig min vän! Segare, men så hemligt det kan gå att vara i en webbläsare!

Det DuckDuckGo gör är att ta bort trackers och annat skräp bara. Det kan du göra med uBlock Origin till exempel på dom flesta webbläsarna!

Idag används det så många olika grejer för att få fram vem du är. Många privatinriktade webbläsare som försöker lösa den biten också. Vi är inte där ännu dock!

Exakt, läser en del om SAAB-cabbar och gamla HiFi-system..:sunglasses:

2 gillningar

Helt off-topic nu dock. Men lyssna på Sofie Svensson och den Den skitfula Saaben.

Haha, vad är det där..???

Jag kom på att LibreWolf finns för er som inte vill pilla med settings på Firefox. LibreWolf är en fork på Firefox som är lite privatare från början. Testade den för länge sedan. Finns för Linux och Windows. Osäker om den finns för macOS. Allt går dock att göra på Firefox själv, men kräver att man vet vad man gör. Mycket måste ändras i about:config på Firefox. Går dock att ta genvägar med arkenfoxs user.js till exempel. Men måste ändå pillas med då.

Jag vet dock inte om det är något för Teknikveckans medlemmar. Jag har en ganska stor Tin foil hat ibland. Men bättre att ha en foliehatt än dumstrut tycker ja :smiley:

Sluta använda Brave: Stop using Brave Browser - by Corbin Davenport

Och dumpa Chrome: Your Computer Should Say What You Tell It To Say | Electronic Frontier Foundation

1 gillning