Vilken/vilka webbläsare använder ni?

Vilken/Vilka webbläsare använder ni? föredrar ni och varför?

Safari privat pga att jag gjort det länge och är för bekväm/lat för att ändra mig.

Chrome på jobbet pga Google Workspace.

Firefox mest av bekvämlighet då jag började med Netscape. Funkar bra för mig men tror Chrome är helt ok också. Microsoft’s webläsare har jag alltid aktat mig för. Jag kör ju PC stationärt och kör även Firefox i iPhone & iPad.

Kör Chrome på Windows, Android och iPad OS av gammal vana men är imponerad av Edge som jag egentligen gillar mer. Gillar framförallt funktionen “Samlingar”.

Safari i både jobb och privat.
Där något annat än safari behövs kör jag Brave

Safari privat och Firefox jobb.

Firefox/Tor på Windows som jag använder mest. På i OS/iPadOS blir det Safari.

Då har jag en fråga till er som kör Firefox (kör inte den längre) …pga nyligen skulle jag titta på en film som jag inte har tillgång till pga fel land. Har inget VPN. Läste att man kan ändra tidzon i Firefox. Skulle det hjälpa att fixa till där så att man kan titta på filmen? tror ni? Hittar nämligen inte på andra Webläsare jag kör /Chrome/Safari/Brave.

Chrome, både mobil och PC :slightly_smiling_face:

Safari och Firefox Focus.

Safari.

Safari

Brave och Safari hemma, Edge Chromium på jobb.

Safari i mobilen och Edge i Windows :+1:t3:

Safari på mobil och dator. Har turen att ha en iMac på jobbet också, så Safari även där.

Chrome rakt. Har egentligen ingen anledning. bara blivit så.
på jobbet hade vi IE som standard fram till ganska nyligen pga ett system som inte fungerade i någon annan webbläsare. Men nu är det frittfram där också.

2 gillningar

Hade denna situation på tidigare arbetsplats. Det största problemet var att många körde Mac. Så man ställde ”admindatorer” på varje våningsplan så folk kunde gå dit och fixa det man behövde :smile: Så. Jävla. Kasst!

2 gillningar

Safari på alla Macprylar och Edge på Windows. Ibland Chrome när saker inte fungerar på Safari. Testade DuckDuckGo istället för Chrome men tycker inte den levererar. Chrome levererar ju till och med säker en massa information om mig…:sunglasses:

Var nog många som byggde in sig i IE träsket.
På våra jobb datorer så fick vi inte ens installera chrome pga denna begränsning.

1 gillning

Verkligen! Allt var inte bättre förr :wink: