Vilken kaffebryggare ska man ha?

Tänkte köpa ny kaffebryggare till mina föräldrar. Eftersom vi inte har plats för bryggare hemma har jag inte brytt mig om att nörda ner mig i ämnet.
Inne på Moccamaster, finns dock 1000 olika modeller. Vilken ska man ha?

Eller ska man köpa annat märke, typ Wilfa?

2 gillningar

Denna är väl helt ok, automatiskt droppstopp och automatisk avstängning.
https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/kaffemaskin-kaffe/kaffebryggare/moccamaster-nba741ao-hbg741ao-polished-silver-125-l/1007126.9394/?gclid=EAIaIQobChMIwNfz3p2x6gIVGqWyCh2vmAQHEAQYCyABEgLU6PD_BwE

1 gillning

Jag gillar att bara kunna ha på ”underhållsvärme” så kaffet inte blir så varmt och börjar smaka lite bränt. Den har timer och stänger av sig efter 40 minuter så hinner aldrig bränna sönder kaffet men ändå :stuck_out_tongue:

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/kaffemaskin-kaffe/kaffebryggare/moccamaster-nba742ao-kbg962ao-brushed-125-l/1007130.9394/

2 gillningar

EU som bestämt 40 minuter på glaskanna.

2 gillningar

Personligen gillar jag perkulator men jag har blivit nedröstad av min fru som vill ha bryggkaffe. Och ska man ha bryggkaffe ska man ha en Moccamaster.

Tycker en bryggare ska ha så få ‘features’ som möjligt. Droppstopp och automatisk avstängning som nämnts är det hela. Det enda jag skulle vilja ha på Moccamaster är att man kunde lyfta av vattenbehållaren för att fylla den. Galet lätt att hälla vatten utanför när man är stressad på morgonen.

2 gillningar

Föräldrarna är pensionärer så ingen risk för stress där :see_no_evil:

1 gillning

Perculator är inte fel. Man slipper köpa filter och blir helt okej kaffe.
Vi körde det innan vi gick över till fransk press.

2 gillningar

Vilken jävla bra tråd, jag ska också köpa :heart_eyes:

2 gillningar

Perkulator vill de inte ha

Bra.

Det var mer en allmän kommentar på den enda förbättringen jag kan komma på med en Moccamaster.

1 gillning

Jag känner ingen skillnad mellan perkolator och bryggkaffe alls - i alla fall inte på Skånerost med mycket mjölk :slight_smile:

Skånerost med mycket mjölk är ju inte kaffe, det är fjollkaffe. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Skånerost är inte dåligt men varför häller man i mjölk ?

1 gillning

För att minska på kaffesmaken :smile:

Stolt fjolla här!

2 gillningar

Kan vara gott som omväxling när man redan är vaken :sweat_smile:

Kaffe och öl är två saker jag aldrig lärde mig dricka. Sedan slutade jag överäta och då var jag tvungen att kompensera med något och mjölk i ölen lät inte så najsigt :slight_smile:

1 gillning

Låter som ett bra alternativ. Att inte uppskatta öl skulle jag närmast se som en välsignelse :smirk:

Samma här. Dricker varken kaffe eller öl :smiley:

1 gillning