Vilka earbuds ska jag köpa?

Min dailydriver idag är PI7. Maaaagiskt ljud…
Backup är Bose InEar (minns inte va de heter exakt). även sjukt bra ljud, dock är passformen ibland svårt att vänja sig vid säger många. ANC på de är nog best in class.

XM4 köpte jag och la undan, något med ljudet jag inte gillade.

Jag väntar på ett par Nura Free… med tanke på tidigare Nura produkter så är förväntningarna skyhöga

Edit: Jag parkopplar ofta mot en Walkie när jag gör walkarrounds. Då är jag utanför planet och det är ett jäkla liv. XM4 Var riktigt bra i dessa miljöer men som sagt, något med ljudet gillade jag inte.

Det var som sjutton, du har skaffat PI7 alltså…:+1: Ja ljudet sägs ju vara elt magiskt. Hur verkar mikrofonen? Det är ju dock svårt att veta själv… Har du märkt att appen strular? Den gjorde ju det i början, men antar att de fått ordning på det.

Nura Free…? Menar du Nuratrue?


Välj endast en!

2 gillningar

Jag är beredd att betala vad det kostar om jag känner mig övertygad om att de är rätt för mig. De behöver inte vara supersmidiga men ska vara bekväma. Mycket bra ljud och mikrofon prioriteras. Men om Jabra 85t har bästa mikrofonerna men PI7 bättre ljud så räcker ljudet i 85t och de vinner tack vare mikrofonerna. :smiley:

Ja förlåt. NuraTrue…

Jo jag gjorde det. Är ju hörlursnörd. Allt med dem är ganska kasst förutom ljudet om jag ska vara helt ärlig. Appen har blivit bättre.

Om det är mic ljud som är viktigt är det nog xm4 och airpods pro som är mästarna

Jag gillar mina master & dynamics.
Där har du väldigt mycket av funktioner

Du brukar ju köpa det jag rekommenderar, därav airpods PRO :nerd_face:🥸

Hehe…:+1::grin:. Jo, AirPods Pro finns på listan men ligger inte högst. Särskilt inte då man vet att ganska många haft problem med sina. Tänk om Apple haft en butik inne i Stockholms City…:pray:.

Eller ännu hellre i södra Stockholm (bästa delen av stan).

2 gillningar

Det räcker ju att det är en auktoriserad verkstad så är det bara att lämna in. Måste väl finnas en del i centrala Stockholm.

1 gillning

Det vore faktiskt perfekt. Helt seriöst så borde nya slakthusområdet passa en Applebutik.

Så är det såklart, men känns lite bättre med en riktig fruktaffär..:blush:

1 gillning

Jag lämnade in mina på macforum (auktoriserad verkstad) i göteborg. Finns massvis med sådana runtom i landet, måste inte vara en apple-butik, precis som @Hakan_Ander skriver :slight_smile:

1 gillning

Jo, jag vet. Får leta upp en lämplig butik. Om jag behöver…

Jabra Elite 7 Pro släpptes igår Kochi inte en enda test hittar jag…:sunglasses:. Lite @Randomdude över tålamodet här…:grin:

Sedan ser jag att man på Reddit(en något sämre motsvarighet till Bubblan på utrikiska😎) menar att 7 Pro ska jämföras med 75t, inte 85t. Hmm…

Gör en @Randomdude, beställ alla och skicka tillbaks de du inte vill ha, då behövs ju ingen recension. :joy::joy:

3 gillningar

Tror de har haft produktionsproblem eller nått sådant. Recensionsexemplaret är försenat så har inte fått dem än heller.

1 gillning

Ja, HiFi-klubben som skulle ha säljstart när de släpptes igår säger minst 8 dagar innan de har dem i lager.

Två recensioner finns ute på YT. Kan verkligen inte ska att Jabra Elite 7 Pro verkar möte min förväntningar. Men få vänta lite tills fler recensioner kommer in. Men vad ska jag då köpa? Får läsa igenom er kommentarer igen.

En fråga. Om jag köper en par AirPods Pro och har följande användningsmönster, kommer det fungera smidigt?

På vardagarna ska de vara kopplade mot en laptop/Windows 10 samt min iPhone. På kvällar mot Apples ekosystem. Kommer den flyta på bra mellan Apple och Windows? Ansluter den till dessa två världar automatiskt?

Nej inte Windows. Dom kommer kunna anslutas eftersom det är BT-lurar. Men lika smidigt som i Apples ekosystem nej.