Video: Xiaomi Smartmi Fan 2 - det smarta i en smart fläkt

Från sajten:
Video: Xiaomi Smartmi Fan 2 - det smarta i en smart fläkt

Sommar är här och det är stundtals varmare än en PowerMac G4 från 2002. Men vi kan ju inte använda vilken fläkt som helst, nej nej. Fläkten måste vara smart! Vad är det som är smart i en smart fläkt?

Jo det skall vi tala om för dig, det är att slippa resa sig upp men ändå få möjlighet att positionera fläkten preeeecis där vi vill ha den samt ställa in hur mycket luft som skall komma mot oss.

När du väl bytt till en appstyrd fläkt lär du aldrig vilja gå tillbaka igen.

Fläkten säljs hos Mi-Store här i Sverige och finns även via AliExpress för leverans hit.

2 gillningar

Kan bara instämma här, denna fläkt är väl värd sina pengar och troligtvis det tystaste i fläktväg som någonsin konstruerats. Xiaomis prylar blir ett gift men det är det värt!

Efter att ha haft min i 2 veckor upptäckte jag precis ännu fler inställningar eftersom jag inte orkat skrolla ner i appvyn = en ännu smartare fläkt nu :slight_smile:

Hade fläkten varit smart så hade den käntav att du är varm(het) och slagit på. Eller det minsta man får begära av en smart fläkt är att den riktar sig mot dig i rummet helatiden…

Denna fläkt har appstyrning…det gör den inte smart.

TV har varit så duktiga på att använda ordet hemautomatiserings istället för smartahem, men här föll det. Hemmen är INTE smarta som det är idag.

3 gillningar

Det kan den nog om du kopplar till en temperatursensor. Samtidigt tror jag inte jag skulle använda det för det är ju ingen aircondition utan den är används ju bara när du väl sitter där.

Absolut. Men är den smart?
Du kan koppla in den till hemautomatisering. Den kan du göra med en DVD spelare från 2000 också.

1 gillning

Ser lovande ut. Ser att den har en timer men saknar att kunna få den att gå igång tex 1 timma innan det är dags att vakna så man vaknar sval och härlig. Annars ser den kanon ut!

Bättre än så blir det inte nu :slight_smile:

Smart för mig är för övrigt det jag nämner, att kunna ställa in den perfekt till mig utan att behöva resa mig upp!

SS har en point här, det mesta inom Hemautomation är bara en manuell fjärrkontroll med el utan röststyrning!
En smart fläkt har såklart inbyggd pir och temp-sensor som följer rörligt objekt per automatik.
Så jag nöjer mig att säga att denna fläkt har tagit sina första steg mot att bli smart. :blush:

1 gillning

En smart fläkt hade sänkt tempen i hela rummet så den inte behöver följa objektet, aka Air condition

Har du det hemma?

du är min nya favorit…

En ny istid har träffat Sverige så inte just nu :slight_smile: tar fram den vid behov. Inte så snyggt men gör sitt jobb

det där var nog det värsta jag sett…

1 gillning

Vi har bara 2 varma dagar så det är lugnt

Estetiskt! Helvete Malmis!

Åker in i garderoben när det är kallt. Vilket det alltid är i detta jävla landet. Men klart centralkyla hade inte varit fel, men då måste man ha nya element som tar hand om kondensen och de är inte lika vackra som originalelement

Men va fan e de här? :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

still…it cant not be unseen.

2 gillningar

Den AC vi har hos oss är bara små galler uppe vid väggen/taket i varje rum.
Sedan står AC Kompressorerna på taket till pakeringshuset brevid oss.

Du bor ju i nybygge helt utan historia eller kultur
Edit: I Stockholm har vi kommit längre än så, kylan kommer i rör i marken