Video: Xiaomi Smartmi Fan 2 - det smarta i en smart fläkt

Det finns mindre mobila AC men den där kan sänka hela vår öppna planlösning med några grader. Det kan inte de små, har bara använt två ggr iår så bryr mig inte så mycket om utseendet

“kylan kommer i rör i marken”…hur gick det för dig tycker du?

Vi skulle kunna ansluta oss men då blir det problem med kondens och alla radiatorer måste bytas till fula moderna sådana som sitter i hyreslägenheter och nybyggda bostadsrätter i sollentuna

Så du väljer att ha den där hämska ACn istället?..

Slå av autopiloten och tänk lite. Fula element skulle du få ha framme året runt då de är fast monterade, den där tar man fram vid behov, i år behövs den inte alls. Förra året lite mer

går inte…jag har sett dina fula AC… Får inte bort den från näthinnan.

2 gillningar

När ni lägger upp bilder på era nybyggda pöbelboenden ska ni få höra :joy:

Du kan säga vad du vill. Du är en fin person med en hämsk AC

1 gillning

En AC som nästan aldrig står framme :wink:

spelar ingen roll.
Ser du Ventilerna bilden

IMG20190712173854

Jag ser bara det tattiga snickeriet runt dörren :joy:

Edit: och glasräcke, brr

Helt säker på att det inte var det jag frågade om

Det är runt 90 år skillnad i byggår mellan våra bostäder klart det går göra mer effektivt i ett nybygge

1 gillning

Håller med dig. Allting anses vara ”smart” bara det finns en app till det.

Enligt mig finns det inga smarta prylar öht, för allt är programmerat. Det kan vara bättre eller sämre programmerat, men i slutändan är det bara programsnuttar med instruktioner.

vi hade en diskution tidigare här på tv att man borde likt autonomiska bilar där de har en skala på hur självkörande det är.

I mitt tycka är ett hem inte smart innan det kan hjälpa dig fatta beslut utan att du måste förprogramera massa kriterier. Att systemet kan kännaav beteende förändringar och anpassa sig efter det.

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/varme-och-ventilation/kalluft/golvflaktar/golvflakt-412006/
Den här är ju lika ”smart” och lika ful också. Men de fyller en funktion och gör det de ska.

Har den kopplad via min Harmony Hub som i sin tur är kopplad till HomeKit :smiley:

Det som du får med Xiaomin som Jula inte har är följande.

Appstyrning
Kan anslutas till ett ekosystem
Schemaläggning
Simulera vind (vilket är typ det bästa med den)
Röststyrning
Hög finish - så hög en golvfläkt kan bli.

vänligen
/P

Simulera vind? Är inte hela grejen att de ska skapa riktig vind? :wink:
Men ibland är en fjärr bättre, exempelvis i sovrummet så är det skönt att kunna ändra fläkten utan att ens behöva öppna ögonen. Vet inte om appstyrning är värt 1200kr extra.

Hehe, vindpustar då :slight_smile:

Appstyrning kan vara värt 1200 kr extra men mitt inlägg tar onekligen upp fler fördelar - själv skulle jag betala 1200 kronor för att slippa få in den fläkten i mitt hem :wink: